مقایسه شورولت تاهو با فورد اکسپدیشن

0

اقتصادخودرو-وقتی می‌گوییم رقابت در بازار کراس اوور‌ها سخت است، منظورمان این نیست که این رقابت فقط در کلاس کامپکت های مقرون به صرفه سخت است؛ منظور این است که رقابت جهانی آنها سخت است.

2 خودرویی که به شدت با یکدیگر رقابت دارند، شورولت تاهو و فورد اکسپدیشن است که در این گزارش تفاوت آنها را با یکدیگر بررسی کرده ایم. شورولت تاهو را می توان جدیدترین خودرو در بین خودروهای کاربردی اسپرت با اندازه مناسب دانست که برای دهه‌ها به عنوان محبوب‌ترین خودرو به شمار می رود.

رقیب برتر دیگر شاسی بلند‌ فورد اکسپدیشن است که اولین بار در سال ۱۹۹۷ معرفی شد. شاید اکسپدیشن نیم قرن سابقه در ساخت شاسی بلند داشته باشد، به عبارت دیگر، اکسپدیشن اساساً یک نسخه شاسی بلند از پرفروش‌ترین خودروهای شاسی بلند در ۴۰ سال گذشته است، بنابراین از زمان عرضه به بازار ثابت کرده است که بسیار محبوب است.

شورولت تاهو در مقابل فورد اکسپدیشن: کدام شاسی بلند سایز بزرگ بهتر است؟ + فیلم

شورولت تاهو در مقابل فورد اکسپدیشن: کدام شاسی بلند سایز بزرگ بهتر است؟ + فیلم

تاهو: شورولت تاهو با موتور ۵.۳ لیتری V۸ و دیفرانسیل عقب می‌تواند تا 3810 کیلوگرم یدک بکشد، در حالی که مدل‌های چهار چرخ متحرک با همان موتور 3719 کیلوگرم وزن دارند. مدل‌های تاهو High Country با موتور ۶.۲ لیتری V۸ بنزینی می‌توانند 3764 کیلوگرم در حالت محرک عقب بکشند در حالی که مدل‌های چهار چرخ متحرک می‌توانند وزنی معادل 3674 کیلوگرم داشته باشند. تاهو‌های محرک عقب با موتور ۳.۰ لیتری دیزلی می‌توانند 3719 کیلوگرم و مدل‌های دیزلی چهار چرخ محرک 3628 کیلوگرم یدک بکشند.

اکسپدیشن: پشت صندلی‌های جلوی فورد اکسپدیشن ۱۰۴.۶ فوت مکعب (۲۹۶۰ میلی متر) فضای بار دارد. اکسپدیشن می‌تواند تا 802 کیلوگرم  با موتور استاندارد ۳.۵ لیتری اکوبوست و گیربکس ۱۰ سرعته حمل کند که ظرفیت واقعی آن بر اساس سطوح تریم متفاوت است. در مورد کشیدن تریلر، از آنجایی که تمام مدل‌های اکسپدیشن با موتور و گیربکس یکسان عرضه می‌شوند و تنها گزینه‌ دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ متحرک است، هر نمونه از فورد بزرگ تا 4173 کیلوگرم با مدل‌های محرک عقب یدک می‌کشد.

شورولت تاهو در مقابل فورد اکسپدیشن: کدام شاسی بلند سایز بزرگ بهتر است؟ + فیلم

شورولت تاهو در مقابل فورد اکسپدیشن: کدام شاسی بلند سایز بزرگ بهتر است؟ + فیلم

تاهو: از نظر فناوری داخلی، تاهو در نسخه تریم LS پایه استاندارد با سیستم شورولت Infotainment ۳ پلاس و با صفحه نمایش لمسی رنگی HD ۱۰.۲ اینچی، اتصال بلوتوث، قابلیت وایرلس اپل کارپلی/وایرلس، اندروید اتو برای گوشی‌های سازگار ارائه می‌شود. مدل‌های LS همچنین دارای صفحه نمایش رنگی مورب مرکز اطلاعات راننده ۴.۲ اینچی، قابلیت هات اسپات Wifi ۴G LTE، سیستم صوتی با 6 بلندگو، دسترسی متصل به شورولت، کروز کنترل، باز کردن بدون کلید، استارت بدون کلید، شیشه‌های برقی با کنترل سریع، کنترل از راه دور هستند.

آن دسته از مشتریانی که تاهو را در نسخه LT یا RST انتخاب می‌کنند، علاوه بر تمامی گجت‌های استاندارد بسته LS، از سیستم صوتی ۹ بلندگوی Bose نیز لذت خواهند برد.

اکسپدیشن: فورد اکسپدیشن پایه XL STX با تودوزی پارچه‌ای روی صندلی‌های جلو با تنظیم برقی 8 جهتی برای صندلی راننده ارائه می‌شود. خریدارانی که سطح تریم محدود را انتخاب می‌کنند، از صندلی‌های روکش چرمی در سرتاسر کابین، با صندلی‌های گرم‌شونده و خنک‌شونده در ردیف اول، با تنظیم برقی راننده در ۱۰ جهت و تنظیم برقی در هشت جهت برای صندلی سرنشین لذت خواهند برد.

شورولت تاهو در مقابل فورد اکسپدیشن: کدام شاسی بلند سایز بزرگ بهتر است؟ + فیلم

شورولت تاهو در مقابل فورد اکسپدیشن: کدام شاسی بلند سایز بزرگ بهتر است؟ + فیلم

در حالی که تاهو و اکسپدیشن در یک بخش رقابت می‌کنند و قابلیت‌های مشابهی را ارائه می‌کنند، این دو شاسی بلند بزرگ دارای خطوط محرکه بسیار متفاوت با یک جزء کلیدی مشترک هستند. فورد تنها یک موتور در اکسپدیشن با EcoBoost V۶ ارائه می‌دهد در حالی که شورولت  به صاحبان تاهو سه گزینه موتور ارائه می‌دهد که شامل دو V۸ بنزینی و یک دیزل کوچک است.

تاهو: تاهو با سیستم محرک عقب در تریم‌های LS، LT، RST، Premier و High Country ارائه می‌شود که تمام آنها را می‌توان با سیستم چهار چرخ متحرک سفارش داد که در مدل Z۷۱ استاندارد است. تاهو در تریم‌های LS، LT، RST و Premier به‌صورت استاندارد با موتور ۵.۳ لیتری V۸ بنزینی یا دیزل ۳.۰ لیتری Duramax عرضه می‌شود. موتور ۵.۳ لیتری 8 سیلندر، ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۳ پوند فوت گشتاور ارائه می‌کند در حالی که دیزل ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۴۶۰ پوند فوت گشتاور دارد.

اکسپدیشن: فورد اکسپدیشن تنها با یک موتور ارائه می‌شود که موتور ۳.۵ لیتری اکوبوست V۶ با توربوشارژر دوقلو است. در مدل‌های XL STX، XLT، Limited و King Ranch، این موتور ۳۷۵ اسب‌بخار و ۴۷۰ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند در حالی که مدل پلاتینیوم ۴۰۰ اسب‌بخار و ۴۸۰ پوند فوت گشتاور ارائه می‌کند. دیفرانسیل عقب در همه مدل‌ها استاندارد است، اما سیستم چهار چرخ متحرک Control Trac در همه مدل‌ها موجود است.

 

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=7889

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.