آغاز به کار سامانه اخذ مالیات بر خودروهای لوکس/لاکچری‌سواران برای دادن مالیات به خط می‌شوند

0

اقتصادخودرو-سامانه اخذ مالیات بر خودرو‌های گران قیمت و لوکس راه اندازی شد. بر این اساس تاکنون اطلاعات حدود ۵۵۰ هزار خودرو در سامانه مذکور بارگذاری و پیامک مشمولیت مالیات برای برخی از مالکان این خودرو‌ها ارسال شده و بزودی برای سایر مالکان خودرو‌های گران قیمت و لوکس نیز پس از راستی آزمایی اطلاعات هویتی، پیامک ارسال خواهد شد.
این در حالیست که سامانه مالیات بر خودرو‌های گران قیمت و لوکس، در راستای اجرای مقررات بند (ش) تبصره (۶) ماده واحد ه قانون بودجه سال ۱۴۰۰ درباره محاسبه مالیات سالانه خودرو‌های سواری و وانت دوکابین دارای شماره انتظامی شخصی با تملک خود و فرزندان کمتر از هجده سال و محجور تحت تکفل، راه اندازی شده است.
از سویی نمایش تعداد و نوع خود رو به تفکیک خارجی و داخلی، نمایش ارزش خود رو به تفکیک خارجی و داخلی و میزان مالیات، امکان چاپ قبض و پرداخت آنلاین از طریق درگاه بانک ملی ایران و واریز مستقیم مالیات به شماره حساب سازمان امور مالیاتی و امکان ثبت اعتراض مؤد‌ی مالیاتی از جمله قابلیت‌های این سامانه محسوب می‌شود.
بر این اساس، هم اکنون این سامانه از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی https://my.tax.gov.ir گزینه «مالیات خود رو‌های تحت تملک» در دسترس عموم مؤدیان مالیاتی قرار دارد.
در حال حاضر ارزش خودرو تا زیر یک میلیارد تومان معاف از مالیات، بالای یک میلیارد تومان تا یک و نیم میلیارد تومان، یک درصد، ارزش یک و نیم تا سه میلیارد دو درصد، ارزش خودرو از ۳ تا ۴.۵ میلیارد تومان به میزان سه درصد و خودروهای به ارزش بیش از ۴.۵ میلیارد تومان ۴ درصد بهای کل خودرو را باید به عنوان مالیات بر خودروهای لوکس بپردازند.
همچنین ملاک ارزش‌گذاری خودرو بر اساس جدولی است که برای محاسبه نقل و انتقال خودرو، مالیات و عوارض شماره‌گذاری و عوارض شهرداری که هر سال از صاحبان خودرو گرفته می‌شود،مورد ملاک قرار می‌گیرد.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=10840

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.