آواتار کراس اوور برقی چانگان با طراحی یک ایرانی

0

اقتصاد خودرو-ساخت خودروهای برقی در دنیا بسیار سرعت گرفته است.هر شرکتی در تلاش است که بتواند محصولی جدیدعرضه کرده تا در آینده از جریان رقابت جا نماند.چانگان نیز که این روزها به نامی آشنا در صنعت خودروسازی بدل شده،از جدیدترین محصول خود که یک کراس اوور است رونمایی کرد.

آواتار سال آینده می آید

چانگان از جدیدترین کراس اوور برقی خود رونمایی کرد. .طراح این خودروی جدید نادر فقیه زاده است که در کارنامه اش طراحی بخش داخلی و خارجی خودروهایی چون ب ام و سری ۶ کوپه و گرن کوپه، سری ۷ و آی هشت دیده می شود. آواتار (Avatr) آواتار مجهز به فناوری های پیشرفته هوآوی است. این محصول مشترک چانگان و هواووی سال آینده وارد بازار خواهد شد.

آواتار را باید محصول مشترکی از چانگان به عنوان یکی از برجسته ترین خودروسازان چینی در سال های اخیر با همکاری هوآوی که یکی از غول های صنعت دیجیتال و مخابرات در چین است و نیز کمپانی CATL به عنوان یکی از نام آشنا ترین تولیدکنندگان باتری خودرو های برقی، دانست.

عزم جدی هواوی برای خودروهای الکتریکی

هوآوی به تازگی در محصول آیتو ۵ نیزفعالیت مستقیم داشته و این موضوع نشان از عزم جدی هوآوی برای ورود به صنعت خودروهای الکتریکی است.

خودروی E11 اولین محصول تمام برقی با برند چانگان و یک مدل اسمارت و بسیار پیشرفته خواهد بود.  البته باید توجه داشته باشیم چانگان، سهام‌دار برند خودروهای الکتریکی نیو (NIO) نیز است. خودروهای برقی چانگان از سال آینده با برند اختصاصی آواتار به تولید خواهند رسید.

در طراحی دماغه آواتار مانند اکثریت خودروهای الکتریکی خبری از ورودی های هوا نیست. دی لایت های خودرو به شکلی کاملاً خشمگین تا بخش چراغ های مه شکن امتداد یافته و بر جذابیت نمای جلوی خودرو افزوده اند.

در نمای کناری، رینگ های بزرگ و پرکار و فرم کوپه ای خودرو به سرعت به چشم می آیند و در نهایت، در طراحی قسمت عقب آواتار شاهد چراغ های به هم پیوسته و شکل و شمایل عجیب اما منحصر به فرد و زیبای شیشه عقب هستیم.

حضور هواوی در آواتار

خودروی آواتار E11، مجهز به سیستم‌ های الکترونیکی ساخت هوآوی خواهد بود. براساس گفته های مدیران ارشد چانگان، آواتار با دو موتور برقی، باتری های ۲۰۰ کیلوواتی و مجموع قدرت حدود ۴۰۰ اسب بخار، توان پیمایش ۷۰۰ کیلومتر را داراست. همچنین شتاب صفر تا صد این کراس اوور جذاب ۴ ثانیه اعلام شده که عددی بسیار چشمگیر است. پیش‌بینی قیمت برای این خودرو در سایت های چینی رقمی در حدود ۴۷ هزار دلار را نشان می‌دهد که البته برای خودرویی با چنین مشخصات فنی و سبک طراحی عددی معقول به نظر می‌رسد.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=9488

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.