افزایش ۱۰ درصدی تولید تایر در سال گذشته

سخنگوی انجمن تولید کنندگان تایر می‌گوید: پارسال تولید تایر افزايش ۱۰ درصدی داشته است و برنامه تولید تایر با تامین به موقع مواد اولیه امسال نیز ادامه خواهد یافت.

0
 اقتصاد خودرو-بازار تایر سال گذشته دچار نوسانات زیادی بود؛ مشتریان از نبود تایر در بازار گله داشتند و می‌گفتند هر بار که به بازار می‌روند، نمی‌توانند تایر مورد نظر را پیدا کنند.
در گام نخست قرار شد این کمبود با واردات حل شود و آنطور که دبیر انجمن واردکنندگان تایر گفته ۷ میلیون حلقه وارد شده است.
وزیر صمت هم به موضوع ورود کرد، به گفته آقای علی آبادی، تعدادی تایر وارد شده تا بازار آن تنظیم شود، در کنار این واردات، تولید نیز افزایش خواهد یافت.
تولیدکنندگان علت کاهش مقطعی تولید تایر را تخصیص نیافتن ارز مورد نیاز برای واردات مواد اولیه در ۶ ماه ابتدای سال ۱۴۰۲ بیان کردند که مشکلاتی را برای تولید ایجاد کرد.
آقای تنها سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر می‌گوید: در ۶ ماه دوم سال گذشته، نه تنها توانستیم که معادل سال ۱۴۰۱ تایر تولید کنیم، بلکه با جبران گذشته توانستیم کمبود تولید ۶ ماه نخست را هم جبران کنیم.
رشد تولیدی که با بومی سازی تجهیزات و بالا رفتن درصد خودکفایی در مواد اولیه به دست آمد.
آقای زینلی یکی از تولیدکنندگان تایر می‌گوید: با هم افزایی و توان کارشناسی موجود در کارخانه، کشور را در خرید فناوری از خارج از کشور بی نیاز کرده ایم.
آقای ضیاتبار مدیر فناوری یکی از کارخانه‌های تولیدی می‌گوید: توانستیم ۲۰ درصد مواد اولیه‌ای را که از خارج تامین می‌شد در داخل کشور تامین و بومی سازی کنیم.
این پایان کار نیست و تولیدکنندگان این برنامه افزایش تولید و افزایش داخلی سازی را برای امسال هم در نظر دارند؛ آقای تنها می‌گوید: با راه اندازی طرح‌های توسعه‌ای که در دست انجام و بعضی هم در شرف اتمام است این طرح‌ها از ۳ ماه اول سال ۱۴۰۳ به بعد، وارد مدار تولید خواهند شد و قادر خواهیم بود که از نظر تولید تایر‌های سواری تا آخر سال ۱۴۰۳ بی نیاز از واردات شویم.
بر اساس اعلام انجمن تولیدکنندگان تایر، نیاز سالانه کشور به تایر ۲۴ میلیون حلقه است که ۲۱ میلیون آن در داخل تولید و روانه بازار می‌شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=50559

منبع صداوسیما
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.