تست فنی لاماری ایما هیبرید در پیست اتومبیل‌رانی آزادی

جدیدترین محصول شرکت آرین پارس موتور لاماری ایما هیبرید در پیست اتومبیلرانی آزادی تهران توسط اصحاب رسانه و نمایندگان فروش لاماری تست و بررسی شد.

0

اقتصاد خودرو-در این تست درایو، اصحاب رسانه و نمایندگان عملکرد، شتاب، ترمز، راحتی، فضای داخلی و کیفیت ساخت این خودرو را مورد بررسی قرار دادند. شتاب خوب، هماهنگی موتور و گیربکس، هندلینگ خوب به لطف سامانه کنترل پایداری، فضای سقف زیاد و طراحی زیبای این خودرو باعث شد، خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو از محصول جدید لاماری ایما هیبرید استقبال خوبی را داشته باشند.

طراحی لاماری ایما هیبرید

در طراحی خودروی ایما هیبرید با یک فیس لیفت عمیق مواجهیم، خطوط بکار رفته بر روی سپر جلو و عقب، رکابهای جانبی و حتی رینگ کاملا هندسی، خشک و اصطلاحا استخوانی است که توانسته چهره خودرو را از یک اسیووی شهری با طراحی ملایم و نرم به خودرویی با شخصیت تهاجمی، جدی و مقتدر تبدیل نماید. همچنین استفاده از خطوط عریض افقی بر روی سپر جلو و عقب و گریل خودرو توانسته به عریضتر بودن آن کمک شایانی نمایدکه در نهایت باعث ایجاد تناسبات ظاهری جا افتادهتری نسبت به خودروی لاماری ایما شده است.

مشخصات فنی لاماری ایما هیبرید

لاماری ایما هیبرید از یک پیشرانه هیبریدی شامل موتور بنزینی ۱.۵ لیتری توربوشارژ و یک موتور برقی نیرو دریافت میکند.

این خودوراز یک پیشرانه احتراقداخلی و یک موتور الکتریکی بهره میبرد که میتواند قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور نهایی ۳۰۰ نیوتن متر را از طریق یک گیربکس اتوماتیک از نوع DHT به چرخ های جلو منتقل کند. در محور جلو سیستم تعلیق از نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع مولتی لینک است که سواری نرم و خوبی را می توان با آن تجربه کرد. ظرفیت مخزن سوخت لاماری ایما اچ ای وی ۵۵ لیتر و مصرف سوخت میانگین این خودرو در شرایط رانندگی استاندارد به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، 4.7 لیتر است.

امکانات رفاهی و ایمنی لاماری ایما هیبرید

در خصوص امکانات رفاهی خودرو لاماری هیبرید میتوان به صندلی برقی راننده قابل تنظیم در ۱۰ جهت، صندلی شاگرد در ۴ جهت، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغهای جلو در سیستم مولتی مدیا، آینه های جانبی برقی به همراه حافظه و چراغ خوش آمد گویی و گرمکن، سیستم کمک خودکار تنظیم آینه هنگام حرکت به عقب، صفحه نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی دارای پورت USB، سیستم مولتی مدیا با قابلیت اتصال به بلوتوث، صفحه کیلومتر تمام دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی، فرمان چرمی دی کات مجهز به کلیدهای دسترسی به سیستم مولتی مدیا، دوربین دید عقب با کیفیت HD به همراه خطوط پویای راهنما در نمایشگر، تیغههای برف پاک کن ژله ای با قابلیت تنظیم سرعت و بازو براساس شدت بارندگی، استارت دکمه ای، روشنایی خودکار چراغ های جلو و چراغ های روشنایی در روز، دوربین ۳۶۰ درجه پانورامیک، سیستم هشدار انحراف از بین خطوط، شش بلندگو، سیستم تصفیه هوای کابین(AQS)، دارای کول باکس، سیستم ایمنی برخورد با مانع شیشه بالابر و سان روف، سنسور پارک عقب، سانروف پانارامیک، قابلیت اتصال WiFi، سیستم کمکی تغییر لاین و … اشاره کرد.

مهمترین تجهیزات ایمنی خودرو لاماری هیبرید شامل ایربگ سرنشینان جلو، جانبی و پرده ای، کمربند سه نقطه ای مجهز به پیش کشنده، سیستم های کنترل حرکت خودرو در سرپایینی و سربالایی(HDC و HAC)، سیستم کنترل کشش خودرو(TCS)، سیستم ترمز کمکی الکتریکی(BAS-HBA)، سیستم پایش فشار باد تایرها(TPMS)، سیستم ترمز ضد

قفل(ABS)، سیستم توقف خودکار(Auto Hold)، ترمز پارک برقی(EPB)، سیستم الکترونیکی توزیع نیروی ترمزی(EBD)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو(ESP)، فرمان برقی EPS چند حالته، سیستم هشدار عبور ترافیک عقب(RCTA) و … می شود.

با توجه به برخورداری از دو موتور برقی و الکتریکی و گشتاور بیشتر نسخه هیبرید، شتاب اولیه و ثانویه خوبی را از این تیپ شاهد هستیم.

این شتاب با کمک باتری موتور PMSM امکانپذیر شده که یک باتری لیتیوم-یونی ۲.۰۷ کیلووات-ساعتی است. این باتری میتواند نیروی لازم را برای شتابگیری با موتور الکتریکی در اختیار راننده قرار دهد. در زمان تست رانندگی لاماری ایمای هیبرید و هنگام استفاده از حالت اکو، خودرو بهبالاترین میزان بهینهسازی انرژی رسیده و سواری نرم و آرامی بهشما هدیه میکند. در زمان استفاده از حالت نرمال، نیروی بیشتری به چرخهای جلو رسیده و در نهایت سرعت خالی شدن انرژی الکتریکی بیشتر میشود؛ اما جای نگرانی نیست؛ زیرا موتور الکتریکی بهصورت دائم با موتور بنزینی در ارتباط بوده و سریعا شارژ میشود.

گیربکس این خودرو با یک ژنراتور کوپل شده که میتواند بهصورت مستقیم قدرت را از موتور الکتریکی و همینطور پیشرانه بنزینی بهچرخها منتقل کند. بنابراین شتاب این خودرو نسبت بهنسخه بنزینی بهبود یافته است. نکته دیگر درباره لاماری ایمای هیبرید این است که ساختار هیبرید این خودرو با شرایط جوی مختلف منطبق است.

تولید انبوه این محصول بهزودی در کارخانه آرین پارس موتور واقع در شهر خمین آغاز میشود.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=49151

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.