تغییرات جاده مخصوص آغاز شد؟

0

اقتصاد خودرو – طی ماه های اخیر اخبار زیادی مبنی بر تغییر و تحول در مدیریت ارشد دو خودروساز بزرگ به گوش می رسید.در این میان گزینه های زیادی نیز مطرح می شدند .اما به نظر می رسد پس از دیدار روز 5 شنبه وزیر صمت از خودروسازان بزرگ جاده مخصوص این روند وارد فاز جدی تر شده است.

به گزارش اقتصاد خودرو،در حالی که بسیاری از گزینه ها و نام هایی که مطرح می شدند بیشتر بر جانشینی فرشاد مقیمی تمرکز داشتند اما شنیده‌ها حاکی از آن است که طی روزهای آینده سید جواد سلیمانی سکان مدیریت سایپا را به محمد علی تیموری واگذار خواهد کرد.

لوگو سایپا

 

در این میان به نظر می رسد بر خلاف بسیاری از گزینه ها محمد علی تیموری سابقه چندان زیادی در صنعت خودرو ندارد و تنها سابقه وی که به سال های دور برمی گردد، عضویت در هیأت مدیره شرکت خدمات فنی رنا بوده است.

در همین حال بنا بر برخی اخبار علی شیدایی نرمیقی و عظیمی فشی نیز به عنوان اعضای جدید هیأت مدیره سایپا معرفی خواهند شد.

صندلی مقیمی ایران خودرو برای پورشکیب یا مدرس خیابانی؟

در این اما همچنان نام هایی نیز حول و حوش صندلی ریاست ایران خودرو نیز به گوش می رسد.در واقع طی ماه های اخیر بیشتر اخبار بر تغییر وتحول مدیریتی در ایران خودرو استوار بود اما گویا موج تغییرات در جاده مخصوص از سایپا آغاز خوهد شد.با این حال همچنان نام هایی نظیر پورشکیب و مدرس خیابانی به عنوان محتمل ترین گزینه ای برای تصدی کرسی ریاست ایران خودرو پر رنگ تر از سایرین هستند. یوسف الهی شکیب از مدیران صنعت خودروسازی که در سابقه وی مدیرعاملی گروه بهمن و عضویت در هیأت مدیره ایران خودرو دیده می‌شود . محمدرضا مدرس خیابانی نیز مدیرعامل فعلی کشتیرانی  است که نامش برای تصدی مدیریت ایران خودرو شنیده می‌شود.

لوگو ایران خودرو

اینبار تغییری رخ خواهد داد؟

با این حال همچنان مشخص نیست که آیا این جدیت در تغییر و تحول ها باز مبتنی بر شایعات است یا این بار شاهد تغییرات خواهیم بود.

در این میان به نظر می رسد که وزیر صمت باید یک نکته را به جد در دستور کار قرار دهد؛اول اینکه به صراحت بیان کند که قصد وی از این تغییرات چه بوده است و مدیران فعلی توانایی برآورده کردن چه خواسته ای را نداشته اند .درباره مدیران انتصابی جدید نیز باید بیان شود که به چه دلیل انتخاب و چه توقعی از آنها می رود.

این اتفاقات در صورت وقوع در حالی خواهد بود که بعد از سه سال تاحدی این صنعت به آرامش نسبی رسیده است.هر چمد همچنان انتقاداتی نسبت به عملکرد این دو خودروساز وجود دارد،با این حال احتمال دارد که با ورود افراد جدید،رویکردها تغییر کرده و تولید با وقفه مواجه شود و یا حتی احتمال توقف برخی پروژه ها نیز وجود خواهد داشت.در هر صورت آنچه که مردم از این صنعت توقع داشته ودارند تولید محصولات با کیفیت و قیمت مناسب است که به نظر می رسد در سایه اقتصاد دولتی و حکمرانی آنها بر این صنعت،به زودی شاهد این اتفاقات نخواهیم بود.

 

لینک کوتاه: https://eghtesadkhodro.com/?p=9821

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.