تمامی خودرو‌های وارداتی موظفند گواهی اسقاط تهیه کنند

رئیس انجمن مراکز اسقاط خودرو گفت: باتوجه به موجودیت گواهی اسقاط، تمامی خودرو‌های وارداتی موظفند برای شماره‌گذاری خودرو گواهی اسقاط تهیه کنند.

0

اقتصاد خودرو-مشهدی شریف رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو گفت: قانون‌گذار  در بند الف تبصره ۳ اصلاح ماده قانون ساماندهی صنعت خودرو  گفته است که مالکان و شرکت‌های حمل و نقل فقط برای یکبار و یک خودرو می توانند به مدت ۱۰ سال وارد کنند.

او گفت: اگر گواهی اسقاط موجود باشد دارنده‌ کشنده‌ باید گواهی اسقاط خریداری کند و اگر گواهی موجود نبود باید ۵ درصد از قیمت خودرو را بپردازد.

مشهدی شریف گفت: برای هر دو خودرو کشنده‌ای که وارد کشور می‌شود یک خودرو باید اسقاط یا خارج شود به عنوان مثال اگر یک کشنده وارد کشور می‌شود ۱۶ گواهی دارد و با نصف گواهی یعنی معادل ۸ گواهی می تواند شماره‌گذاری کند. اگر گواهی موجود باشد مستلزم خرید ۸ گواهی است و اگر موجود نبود باید ۵درصد قیمت خودرو را پرداخت کند.

مشهدی شریف گفت: باتوجه به موجودیت گواهی اسقاط، تمامی خودروهای وارداتی اعم از نو و کارکرده موظف هستند برای شماره‌گذاری خودرو گواهی اسقاط تهیه کنند.

مشهدی شریف گفت: در حال حاضر ۸ گواهی اسقاط برای کشنده و سایر کامیون ها هم به نسبت دو به یک ( به ازای یک واردات دو کامیون نو یک کامیون باید اسقاط شود) باید رعایت شود.

به گفته رئیس انجمن مراکز اسقاط خودرو، در حال حاضر ۳ هزار کشنده از سال قبل باید وارد کشور می‌شد و امسال هم ۲ هزار دستگاه که در مجموع ۵ هزار کشنده وارد کشور می‌شود که به اعضای این ۵ هزار کشنده ۴۰ هزار گواهی اسقاط مورد نیاز است.

مشهدی شریف اظهار کرد: به اعضای هر کامیون که با عمر ۱۰ ساله وارد کشور می‌شود یک کامیون باید اسقاط شود که این موضوع در برنامه هفتم آمده است.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=44579

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.