تکنیک‌های بازاریابی خودروسازان مونتاژی

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: اگر زمان عرضه تا رونمایی خودرو زیاد است جزو تکنیک‌های بازاریابی خودروسازان است.

0

اقتصادخودرو-آقای ابراهیمی نژاد عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: هدف این است که خودرو با‌ کیفیت، به روز و با قیمت مناسب به دست خریدار برسد؛ اما بنگاه های افتصادی این موضوع را مدنظر ندارند و به دنبال  به حداکثر رسیدن  سود خود  هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت می گوید خودروسازان خصوصی اکنون می دانند کشش لازم در بازار وجود ندارد و به همین دلیل خودرو را با تاخیر به بازار عرضه می کنند ودر بسیاری مواقع تقاضا را در بار افزایش می دهند.

به گفته ابراهیمی نژاد مسئله مدیریت فروش، تولید و عرضه در دستور کار خودروسازان مونتاژی است و خودروسازان دولتی درگیر این مسئله نیستند، اما برآوردشان با واقعیت همخوانی ندارد.شاید با تولید یک میلیون خودرو سواری چینی این بازار اشباع  شود و در آن زمان باید وام داد تا افراد را مشتاق به خرید خرید کنند.

در سال ۹۲ زمانی که بازار اشباع از خودروهای چینی، وارداتی و داخلی بود، خودروسازان به مردم وام می دادند تا تولید رونق بگیرد.

کاهش مونتاژ خودرو و حرکت به سمت تولید خودرو‌های داخلی از زمان دور دوم تحریم‌ها کلید خورد و  پس از خروج پراید و پژو ۴۰۵ از خطوط تولیدشان، خودروسازان به تولیدات جدید روی آوردند.

بررسی آمار‌های سه خودروساز بزرگ کشور حکایت از افت سهم خودرو‌های مونتاژی در سبد تولیداتشان دارد.

 

لینک کوتاه خبر :

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.