جوانان، کانون توجه بانک ایران زمین

جوانان به عنوان موتور محرک هر جامعه‌ای شناخته می ‌شوند و لذا بانک ایران زمین نیز در راستای نقش آفرینی در توسعه کشور نقشی مهم در اشتغال زایی و حمایت از جوانان صورت داده است.

0

اقتصاد خودرو-کشوری می‌تواند در مسیر پیشرفت داخلی و نقش آفرینی در اقتصاد جهانی حرکت نماید که جوانان آن کشور با انگیزه و تلاش در عرصه‌های مختلف بویژه در حوزه تولید و صنعت ایفای نقش نمایند. ناامیدی از آینده و مسائلی همچون اشتغال از مولفه‌های کوچ اجباری سرمایه‌ای بزرگ به نام نیروی انسانی از کشورها از جمله ایران است که راهکار مقابله با آن نیز امیدآفرینی، اشتغال زایی و فراهم سازی زمینه‌های فعالیت و شکوفایی استعداد جوانان می‌باشد. در همین راستا نیز مسئله تامین سرمایه‌های مالی از نکات مهم و اساسی است که به دلیل تورم و چالشهای اقتصادی کشور، نقش آفرینی بانک‌ها در این زمینه امری ضروری و مهم می نماید. بانک ایران زمین از همان ابتدای فعالیت خویش برآن بوده تا در کنار امور بانکی روزانه، توجه به اشتغال و بارورسازی خلاقیت جوانان را از دغدغه‌های خود قرار داده و توانسته گام‌های مهمی در این زمینه بردارد.

این رویکرد در دو حوزه زیر بنایی و حمایت مالی از جوان و طرح‌های آنها صورت می‌گیرد. بخش زیربنایی شامل مشارکت و نقش آفرینی در احداث مدارس به عنوان اساس آموزش و تربیت نسل جوان و آینده ساز کشور است. هرکجا چراغ علم روشن شود و پرچم دانش و آگاهی بالا برود، بیرق جهل و خرافات و تعصب فرو می‌افتد و زمینه رشد و توسعه پایدار در آن منطقه فراهم می‌شود.

مشارکت در ساخت مدرسه در مناطق محروم و آسیب دیده از سیل و زلزله به صورت جدی و در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی بخشی از اقداماتی است که توسط بانک ایران زمین در دستور کار قرار گرفته است. بانک ایران زمین تلاش نموده است تا بجای تبلیغات و اطلاع رسانی عرف نظام بانکی در سال های در سه حوزه محیط زیست، مدرسه سازی و حمایت از کودکان بی سرپرست با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) اقدامات موثری انجام گیرد. در همین راستا نیز با حمایت بانک ایران زمین، یک مدرسه شش کلاسه در روستای دارخوین و یک مدرسه دو کلاسه در کاظم حیدر کرخه به بهره‌برداری رسید.

بخش دیگر فعالیت بانک ایران زمین در حوزه توسعه اشتغال جوانان بوده است. بانک ایران زمین در سال های اخیر توانست با طراحی سرویس های مختلف بانکی در بخش تولید داخلی و حمایت از کسب و کارهای خرد، تمام توان خود را به کار گرفته و به خدماتی متمایزتر از سایر بانک ها و موسسات مالی – اعتباری به مشتریان خود ارائه نماید.اشخاصی که در حال ارائه سرویس به مردم و توسعه کسب و کار و تولیدات خود هستند، مسیر خدمات بانکی خود را می توانند از طریق بانک ایران زمین و بستر ایجاد شده در این مسیر انجام داده و ایران زمینی شوند.

بانک ایران زمین همچنین با راه‌‌‌اندازی مرکز نوآوری به دنبال حمایت از استارت‌آپ‌‌‌ها و کسب و کارهای نوپاست و در راستای همین هدف، تسهیلات اعطایی به بخش خصوصی را با ۳۲‌ درصد رشد به ۳۵۳‌ هزار و ۹۰۲ میلیارد ریال رسانده است.با توجه به زیرساخت‌های موجود در مرکز نوآوری ایران ‌زمین، در کنار امکان دسترسی به زیرساخت بانکداری باز، شرایط بسیار مناسبی برای حضور کسب‌وکارهای نوپا، صاحبان ایده و طرح‌های نوآورانه در قالب برنامه‌های شتاب‌دهی و سرمایه‌گذاری کسب‌وکار فراهم آمده است و همین عامل اقبال کسب و کارهای خرد به این بانک را رقم زده است.با توجه به اینکه توسعه کسب و کارهای خرد و تولیدات داخلی و همچنین حمایت از جوانان یکی از اولویت های اصلی در پیشرفت نظام اقتصاد کشوراست؛بانک ایران زمین با این رویکرد توانسته در بخش خدمات دیجیتال بانکی سرمایه گذاری کند و با همت همکاران در تمامی بخش های بانک این رویکرد را عملی و اجرایی کند.

برای نیل به این دو هدف نیاز جدی به تامین منابع مالی ارزان قیمت برای بخش تولید احساس می‌شود که در این شرایط تلخ تحریم، بانک ایران زمین در مسیر جهش تولید با ایجاد فرآیندهای نظام مند و مشخص در روند پرداخت تسهیلات به ویژه به کسب و کارهای کوچک، شرکت های دانش بنیان و همچنین کسب و کارهای نوپا (استارتاپ) ساده سازی هایی را صورت داده است. با تکیه به ظرفیت های تولیدی داخل کشور و سرمایه انسانی جوان و تحصیلکرده و منابع سرشار طبیعی، بتوان چراغی پرنور در آینده اقتصاد این مرز و بوم در حوزه کسب و کارهای کوچک برافروخت که بانک ایران زمین در این مورد پیشرو بوده است .

یکی از اولویت‌های اصلی بانک ایران زمین توسعه کسب و کارهای خرد است. این توسعه به ویژه برای کسب و کارهای کوچک و متوسط بسیار اهمیت دارد زیرا این نوع کسب و کارها نقش اساسی در ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی دارند.بویژه اینکه بسیاری از جوانان فاقد سرمایه لازم و کلان بوده و با سرمایه‌های خرد به دنبال آغاز کسب و کاری می‌باشند. از طریق ارائه خدمات بانکی به این کسب و کارها، بانک ایران زمین به آنها امکان دسترسی به منابع مالی و اعتبار را فراهم می‌کند. این اقدام به توسعه کسب و کارهای خرد و افزایش تولید و اشتغال در کشور کمک می‌کند. بانک ایران زمین با ارائه خدمات مالی و اعتباری به کسب‌وکارها و تولیدکنندگان داخلی، نقش مهمی در تامین مالی و اعتبار برای حوزه تولید کشور ایفا می‌کند. در این میان بانک ایران زمین ارائه تسهیلات به جوانان را اولویت کاری خود قرار داده و حمایت از طرح‌ها و ابتکارات دانش بنیانی و اشتغال زایی جوانان را اصلی مهم در فعالیتهای خود دانسته است که رویکرد سایر بانک‌ها به هم افزایی و همگرایی با این طرح‌ها می‌تواند نوید بخش آینده‌ای روشن‌تر در حوزه اشتغال و فعالیت جوانان باشد که نتیجه نهایی آن نیز توسعه کشور و مقابله جدی با کوچ اجباری سرمایه‌های انسانی از کشور است.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=47044

منبع اقتصادخودرو
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.