بازگشت نام‌های قدیمی مرسدس بنز

مرسدس-بنز مدل الکتریکی کلاس G را در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی کرد. این کارخانه می‌گوید کلاس G الکتریکی در همه موارد از جمله توانایی حرکت در مسیرهای ناهموار، همتراز یا بهتر از مدل بنزینی و دیزل این کلاس است.

0

اقتصاد خودرو-کلاس G الکتریکی اولین مدل بنز است که برخلاف مدل‌های الکتریکی دیگر کارخانه با پیشوند EQ نامگذاری نشده است. این ماشین به جای EQG با نام G580 به بازار عرضه می‌شود و بنز برای متمایز کردن آن از مدل‌ بنزینی و دیزل عبارت «با تکنولوژی EQ» را به نامش اضافه کرده است.

مرسدس-بنز زیرمجموعه EQ را سال ۲۰۱۶ میلادی معرفی کرد و تا الان ماشین‌های الکتریکی خود را با این نام به بازار عرضه کرده است. مثلا مدل الکتریکی کلاس GLA با نام EQA فروخته می‌شود.

بریتا سیگر، مدیر بازاریابی مرسدس-بنز می‌گوید مشتریان این تمایز را دوست ندارند و می‌خواهند ماشین‌شان در طبقه‌بندی کلاسیک بنز نامگذاری شود. به همین دلیل کارخانه تصمیم گرفته زیرمجموعه EQ را کنار بگذارد.

خانم سیگر گفت تنها مدل‌های EQE و EQS که معادل بنزینی ندارند نام EQ را حفظ خواهند کرد و از این به بعد مدل‌های الکتریکی در قالب کلاس‌های موجود بنز طبقه‌بندی خواهند شد.

بنز + اقتصاد خودرو

کلاس G الکتریکی از نظر ظاهری تفاوت بسیار کمی با مدل بنزینی دارد. بخشی از فن‌آوری الکتریکی ماشین از شاسی‌بلند EQE بنز گرفته شده، اما موتور الکتریکی‌ ویژه‌ای برای این مدل ساخته شده است.

هر چرخ یک موتور الکتریکی دارد که در مجموع ۵۸۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ماشین ۴.۷ ثانیه و حداکثر سرعتش به ۱۸۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. حداکثر مسافتی که کلاس G الکتریکی با هر بار شارژ حرکت می‌کند ۴۷۳ کیلومتر اعلام شده است.

کلاس G الکتریکی + اقتصاد خودرو
کلاس G + اقتصاد خودرو

بنز می‌گوید الکتریکی بودن قابلیت‌های بهتری به ماشین داده است. مثلا می‌تواند در آب به عمق ۸۵ سانتی‌متر حرکت کند که ده سانتی‌متر عمیق‌تر از مدل بنزینی و دیزل است. همچنین امکانی به ماشین اضافه شده که می‌تواند در جا ۳۶۰ درجه دور خود بچرخد.

امکان جدید دیگر دوربین‌هایی است که زیر ماشین را به راننده نشان می‌دهد تا بتواند در مسیرهای ناهموار بهتر تصمیم بگیرد. برای ماشین سیستمی ساخته شده که صدایی مشابه با صدای موتور مدل دیزل کلاس G را از بلندگوها پخش می‌کند تا حسی مشابه برای راننده ایجاد کند.

اقتصاد خودرو

کلاس G در دهه هفتاد میلادی به پیشنهاد محمدرضا پهلوی، پادشاه ایران به عنوان یک ماشین نظامی ساخته شد. اما این ماشین چند سالی است که به یک خودروی لوکس تبدیل شده است. مدل الکتریکی در کنار مدل‌های بنزینی توسط کارخانه ماگنا در اتریش ساخته می‌شود. قیمت پایه ماشین در آلمان ۱۴۳ هزار یورو (۱۵۳ هزار دلار) است.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=51767

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.