خودروهای تولیدی استانداردهای لازم را ندارند

عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس;

­عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس گفت: خودرو‌هایی که تولید می‌شود به نظر می‌رسد استاندارد‌های لازم را از لحاظ امینی و استانداردها، نداشته باشند.

0

اقتصادخودرو-آقای جلال رشیدی کوچی با بیان اینکه یکی از نیاز‌های اساسی و لازم برای صنعت خودرو هر کشور‏ی، بحث آزمون خودرو‌ها از لحاظ ایمنی و استاندارد‌هایی است که ساخته می‌شود، گفت: در دنیا استاندارد‌ها و آزمون‌های مختلفی برای خودرو طراحی شده است که بسیاری از آن‌ها را در فضای مجازی دیده ایم.

عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس اضافه کرد: در بسیاری از آزمون‌های تصادف‏, نحوه برخورد خودرو به جلو و نحوه باز شدن ایربگ آن‌ها هنگام تصادف یا ایمنی که برای سرنشینان و عابران پیاده در نظر گرفته شده‏, آزمایش می‌شود، اما متاسفانه شاهد این آزمون هابرای خودرو‌های داخلی نبوده ایم.

رشیدی کوچی گفت: متاسفانه در کشور با وجود اینکه می‌گوییم در صنعت خودروسازی حرفی برای گفتن داریم,، اما هنوز فاقد مراکزی برای آزمون هستیم؛ خودرو‌هایی که تولید می‌کنیم به نظر نمی‌رسد استاندارد‌های لازم را داشته باشند و معمولا آن‌ها در کشور‌های دیگر با هزینه‌های ارزی بالا آزمون می‌شوند و در نهایت می‌بینیم باز هم کیفیت خودرو‌های داخل بالا نیست و ایمنی لازم را ندارند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس افزود: اکنون شاهد این هستیم که در جاده‌ها تلفات زیادی داریم که به واسطه ناایمن بودن همین خودرو‌ها ایجاد می‌شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=27408

منبع صداوسیما
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.