خیز آستون‌مارتین برای رقابت با پورشه

آستون مارتین با هدف رقابت با پورشه ۹۱۱، نسل جدید مدل ونتیج را با موتوری قوی‌تر و فن‌آوری‌های پیشرفته‌تر به بازار عرضه می‌کند. ونتیج از تابستان آینده به بازار عرضه خواهد شد و آستون مارتین امیدوار است که آمدنش به سال‌ها زیان‌دهی کارخانه پایان دهد.

0

اقتصاد خودرو-مدیران آستون مارتین می‌گویند نسل جدید ونتیج آنقدر با نسل قبل متفاوت است که آنها در نظر داشتند نامی جدید برای ماشین انتخاب کنند، اما به خاطر سابقه ۷۴ ساله نام ونتیج تصمیم گرفتند مدل جدید را در قالب نسل جدید این ماشین به بازار عرضه کنند. این تفاوت در ظاهر ماشین کمتر دیده می‌شود. فرم کلی ماشین نسبت به قبل تغییر زیادی نکرده و تنها چراغ‌های جلو و جلوپنجره متفاوت است.

آستون مارتین + اقتصاد خودرو
 

تغییرات اصلی در اتاق ماشین دیده می‌شود. طراحی صندلی‌ها و داشبوردکاملا جدید است و علاوه بر امکانات رفاهی به راننده امکان زیادی برای تنظیم ماشین داده شده است. نرم‌افزارهای ماشین را می‌توان با اینترنت به‌روز کرد و راننده می‌تواند بخش‌هایی از ماشین را با استفاده از برنامه‌ای در تلفن همراه کنترل کند.

آستون مارتین مانند گذشته از موتور هشت سیلندر AMG، زیرمجموعه ماشین‌های اسپرت مرسدس برای نیرو دادن به ونتیج استفاده کرده است. قدرت موتور از ۵۱۰ اسب بخار در نسل قبل به ۶۶۵ اسب بخار افزایش یافته است. ونتیج با این قدرت از نزدیک‌ترین رقیبانش پورشه ۹۱۱ توربو S و مرسدس63 AMG GT قوی‌تر است.

اتاق آستون مارتین ونتیج+اقتصاد خودرو
 
اقتصاد خودرو
 

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ونتیج ۳.۴ ثانیه و حداکثر سرعتش ۳۲۵ کیلومتر در ساعت است. قیمت پایه ماشین هنوز اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود ارزانترین مدل حدود ۲۱۰ هزار دلار فروخته شود که حدود سی درصد از نسل قبلی گران‌تر است.

آستون مارتین در سال ۲۰۲۰ توسط لارنس استرول، میلیاردر کانادایی از ورشکستگی نجات پیدا کرد. صندوق سرمایه‌گذاری عربستان سعودی و جیلی، خودروساز چینی از جمله سرمایه‌گذاران اصلی این کارخانه هستند.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=49404

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.