دومین مدل الکتریکی فیات رونمایی شد

فیات دومین مدل الکتریکی خود را رونمایی کرد. فیات ۶۰۰ یک شاسی‌بلند کوچک است که خودروساز ایتالیایی آن را فعلا فقط در اروپا عرضه می‌کند.

0

اقتصاد خودرو-فیات که عضوی از گروه خودروسازی استلانتیس است، برای ساخت مدل ۶۰۰ از پلتفرمی استفاده کرده که این گروه برای شاسی‌بلندهای کوچکش ساخته است. پژو ۲۰۰۸، اپل موکا و جیپ اونجر مدل‌های دیگری هستند که در این گروه خودروسازی از این پلتفرم استفاده کرده‌اند.

موتور الکتریکی ماشین ۱۵۴ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و با هر بار شارژ تا ۴۰۹ کیلومتر حرکت می‌کند. فیات سال آینده مدل ۶۰۰ را با قوای محرکه هیبرید هم تولید می‌کند. قرار است این مدل در کشورهایی مثل ایتالیا و لهستان فروخته شود که بازار ماشین‌های الکتریکی هنوز رونق ندارد.

فیات+اقتصاد خودرو

 

فیات الکتریکی مدل ۶۰۰ + اقتصاد خودرو

 

فیات همزمان با رونمایی از مدل ۶۰۰ اعلام کرد که ماشین‌هایش را دیگر با رنگ خاکستری تولید نخواهد کرد. رنگ خاکستری از محبوب‌ترین رنگ‌ها در اروپا است. در سال 2022 از هر چهار ماشین فروخته شده در بریتانیا یکی خاکستری بود.

اولیویر فرانسوا، مدیر فیات می‌گوید این کارخانه می‌خواهد نماد شادی، رنگ و خوش‌بینی باشد و مشتریانش را تشویق کند تا نگاهی مثبت به زندگی داشته باشند. به گفته او رنگ‌ ماشین‌های فیات باید با این پیام هماهنگ باشد.

او در برنامه‌ای تبلیغاتی سوار بر یک دستگاه فیات ۶۰۰ وارد مخزنی بزرگ از رنگ نارنجی شد. هفت رنگی که برای فیات ۶۰۰ انتخاب شده با پسوند ایتالیا نامگذاری شده و مثلا رنگ آبی «دریای ایتالیا» و نارنجی «خورشید ایتالیا» نام دارد.

فیات الکتریکی + اقتصاد خودرو

 

فیات ۶۰۰ در بازار شاسی‌بلندهای کوچک رقابت می‌کند که پررونق‌ترین بازار خودرو در اروپا است. در این بخش از بازار فولکس‌واگن T-Roc پرفروش‌ترین مدل است. فیات ۶۰۰ همراه با جیپ اونجر در کارخانه گروه استلانتیس در لهستان تولید خواهد شد. قیمت پایه ماشین در ایتالیا ۳۵ هزار و ۹۵۰ یورو (۳۹ هزار و ۵۰۰ دلار) است.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=40898

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.