رالی الکتریکی هیوندای

هیوندای مدلی اسپرت از آیونیک ۵ به بازار عرضه کرده که می‌گوید مثل ماشین‌های مسابقات رالی چابک و سریع است. این ماشین اولین مدل الکتریکی در زیرمجموعه N کارخانه است که مدل‌های تقویت‌شده هیوندایی را تولید می‌کند.

0

اقتصاد خودرو-ظاهر آیونیک ۵ N نسبت به مدل معمولی آیونیک اسپرت‌تر است. بدنه ماشین محکم‌تر شده تا بتواند سرعت‌های بالاتر را تحمل کند. آیونیک ۵ N یک موتور الکتریکی در جلو و یک موتور الکتریکی در عقب دارد که در مجموع ۶۰۹ اسب بخار نیرو تولید می‌کنند. برای مقایسه، مدل معمولی آیونیک ۵ یک موتور الکتریکی ۱۷۰ اسب بخاری دارد.

همچنین امکانی به ماشین اضافه شده که راننده می‌تواند با فعال کردنش قدرت را برای ده ثانیه به ۶۵۰ اسب بخار افزایش دهد.

حداکثر سرعت ماشین ۲۶۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش ۳.۴ ثانیه است. هیوندایی از مسافتی که ماشین می‌تواند با هر بار شارژ حرکت کند حرفی نزده،‌ اما می‌گوید راننده این امکان را دارد تا بین اسپرت‌بودن یا مسافت بیشتر یکی را انتخاب کند.

اقتصاد خودرو

 

هیوندای برای آیونیک ۵ N نرم‌افزارهایی طراحی کرده که تا حد امکان رانندگی یک ماشین رالی را شبیه‌سازی می‌کند. با این که ماشین‌های الکتریکی دنده ندارند، آیونیک ۵ N دنده‌های مجازی دارد که با نرم‌افزار کنترل می‌شود. ماشین حتی هنگام عوض کردن دنده به راننده تکانی شبیه ماشین‌های اسپرت بنزینی می‌دهد.

نرم‌افزاری که برای ماشین طراحی شده با مدیریت نیرویی که به چرخ‌ها منتقل می‌شود به راننده امکان دریفت‌کردن می‌دهد. در ماشین‌های بنزینی، راننده با کنترل پدال گاز و کلاچ ماشین‌ را عمدا در حالتی قرار می‌دهد که هنگام پیچیدن لیز بخورد. ماشین‌های الکتریکی کلاچ ندارند و مهندسان هیوندایی این امکان را به صورت نرم‌افزاری برای آیونیک ۵ N شبیه‌سازی کرده‌اند.

اقتصاد خودرو

 

هیوندایی با استفاده از صدای موتور ماشینی که برای مسابقات رالی ساخته، برای آیونیک ۵ N صداسازی کرده است. این صدا از بلندگوهای اتاق و دو بلندگو در بیرون ماشین پخش می‌شود. علاوه بر صدای ماشین رالی، راننده می‌تواند دو صدای دیگر هم برای ماشین انتخاب کند که یکی از هواپیمای جت الهام گرفته و دیگری «ماشین الکتریکی آینده» نام دارد.

آیونیک ۵ N از اواخر سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه می‌شود. قیمت ماشین هنوز اعلام نشده، اما حدود ۸۰ هزار دلار پیش‌بینی شده است.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=41155

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.