روزهای بد میتسوبیشی در چین

میتسوبیشی اعلام کرد که تولید ماشین در چین را متوقف کرده و قصد دارد بخشی از نیروی کارش در این کشور را اخراج کند. خودروساز ژاپنی گفته قصد ندارد از بازار چین خارج شود، اما سهامدارانش از این کارخانه توقع دارند تا فعالیتش در بزرگ‌ترین بازار جهان بهینه باشد.

0

اقتصاد خودرو-میتسوبیشی از اولین قربانیان تردید خودروسازان ژاپنی برای ساخت ماشین‌های الکتریکی است. در حالی که بازار ماشین‌های الکتریکی در چین پر رونق است، میتسوبیشی هنوز هیچ ماشین الکتریکی در محصولاتش ندارد.

شرکت‌های ژاپنی همچنین ضربه سختی از جنگ قیمتی خورده‌اند که تسلا در چین آغاز کرد. تخفیف‌های زیاد برخی خودروسازان به خریداران باعث شد تا قیمت محصولات میتسوبیشی گران به نظر برسد.

در چند ماه گذشته سهم خودروسازان ژاپنی از بازار چین از بیش از ۲۱ درصد به کمتر از ۱۸ درصد کاهش یافته است.

میتسوبیشی در چین با کارخانه GAC شریک است. این شرکت در پنج ماه اول سال کمتر از چهار هزار دستگاه ماشین تولید کرد که ۷۵ درصد از پارسال کمتر است. فروش میتسوبیشی در سال ۲۰۲۲ هم نسبت به سال قبل ۴۱ درصد کاهش یافته بود.

دینگ یواکین، تحلیل‌گر بازار خودرو در بانک HSBC به روزنامه انگلیسی فاینشنال تایمز گفته که فن‌آوری خودروسازان خارجی دیگر نسبت به خودروسازان چینی برتر نیست و بسیاری در چین دوست دارند ماشین چینی سوار شوند.

میتسوبیشی تنها خودروسازی نیست که در چین مشکل دارد. هوندا، در ماه ژانویه اعلام کرد که تولید محصولات لوکس آکورا را در چین متوقف خواهد کرد. مدیر مزدا هم هفته گذشته اعلام کرد که با وجود برنامه گسترده شرکتش برای افزایش فروش، بعید است این کارخانه بتواند امسال سودش را افزایش دهد. ماساهیرو مورو، که به تازگی به مدیریت مزدا منصوب شده می‌گوید وضعیت در چین طوری شده که فقط شرکت‌های قوی می‌توانند سرپا باقی بمانند.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=41160

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.