ریویان از شاسی‌بلندهای الکتریکی جدید خود رونمایی کرد

ریویان، خودروساز نوپای آمریکایی دو شاسی‌بلند الکتریکی جدید رونمایی کرد که قرار است از سال ۲۰۲۶ به محصولاتش اضافه شوند. نام این دو مدل R2 و R3 است و ریویان اعلام کرده که آنها را علاوه بر آمریکا در اروپا هم خواهد فروخت.

0

اقتصاد خودرو-ریویان فعالیتش را از سال ۲۰۰۹ آغاز کرد و در حال حاضر یک وانت و شاسی‌بلند الکتریکی به نام R1 می‌سازد. قیمت پایه R1 نزدیک به ۷۷ هزار دلار است و این کارخانه در سال ۲۰۲۳ کمی بیش‌تر از ۵۷ هزار دستگاه از آنها تولید کرد.

 ریویان R2 + اقتصاد خودرو
 
اتاق ریویان R2 + اقتصاد خودرو
 

اولین مدلی که قرار است در نیمه دوم سال ۲۰۲۶ به R1 اضافه شود R2 نام دارد. ابعاد ماشین تقریبا هم‌اندازه تسلا مدل Y، پرفروش‌ترین شاسی‌بلند جهان است. قیمت پایه R2 ۴۵ هزار دلار است که نشان می‌دهد این کارخانه قصد دارد با آن به جنگ تسلا برود.

ظاهر R2 شباهت زیادی به مدل R1 دارد. قوی‌ترین مدل R2 یک موتور الکتریکی در جلو و دو موتور الکتریکی در عقب دارد. ریویان می‌گوید شتاب صفر تا ۶۰ مایل (۹۶ کیلومتر) در ساعت این مدل کمتر از سه ثانیه است. به گفته کارخانه ماشین می‌تواند با هر بار شارژ تا بیش از ۵۵۰ کیلومتر حرکت کند.

ریویان R3 + اقتصاد خودرو
 
ریویان R3 + اقتصاد خودرو
 

ریویان برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی R2 را به امکاناتی سفارشی مجهز کرده است؛ از جمله یک چادر که روی سقف نصب می‌شود و یک تشک بادی که می‌توان پس از خواباندن دو ردیف صندلی در کف ماشین پهن کرد. جای قرار دادن دوچرخه، میز پیک‌نیک و چراغ‌قوه‌ای که داخل در جاسازی شده از دیگر امکانات R2 است.

ریویان در سال ۲۰۲۷ کوچک‌ترین مدل خود R3 را به بازار عرضه خواهد کرد. R3 روی پلتفرمی مشترک با R2 ساخته می‌شود، اما ابعادش کوچک‌تر است. نمای جلوی ماشین به مدل‌های دیگر ریویان شبیه است، ولی از کنار شباهت زیادی به ماشین‌های هچ‌بک دارد. رسانه‌ها شباهت این ماشین به نسل اول فولکس‌واگن گلف را برجسته کرده‌اند.

 ریویان R3 + اقتصاد خودرو

ریویان می‌گوید R3 را با امکاناتی مشابه با R2 عرضه می‌کند. از جمله یازده دوربین و حس‌گر که به ماشین کمک می‌کنند تا حد زیادی خودران باشد. مدل قوی‌تر R3 که سه موتور الکتریکی دارد با نام R3X و امکانات لوکس‌تر فروخته خواهد شد. ریویان قیمت پایه ماشین را اعلام نکرده، اما رسانه‌ها پیش‌بینی می‌کنند که R3 با قیمت پایه ۳۵ تا۴۰ هزار دلار فروخته شود.

ریویان مدل‌های جدیدش را در حالی نمایش داد که کارخانه با مشکلات مالی دست به گریبان است. این شرکت در سال ۲۰۲۳ پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار ضرر کرد و می‌گوید فروشش امسال رشد نخواهد کرد. ریویان ماه گذشته اعلام کرد که برای کاهش هزینه‌ ده درصد نیروی کارش را اخراج خواهد کرد.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=50517

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.