زیرمجموعه جدید فولکس‌واگن

گروه خودروسازی فولکس‌واگن اعلام کرده که وانت و شاسی‌بلندهای الکتریکی جدیدی را تحت زیرمجموعه‌ای تازه به بازار آمریکای شمالی عرضه خواهد کرد. نام این زیرمجموعه تازه اسکاوت (‌Scout) است و اولین محصولاتش در سال ۲۰۲۶ به بازار خواهد آمد.

0

اقتصادخودرو-فولکس‌واگن دومین خودروساز جهان است، اما حضور کمرنگی در بازار آمریکا دارد. چند تلاش کارخانه برای افزایش سهمش از بازار آمریکا ناموفق بوده که بخشی از آن به خاطر نداشتن وانت‌ها و شاسی‌بلندهایی است که بتواند با محصولات خودروسازان آمریکایی رقابت کند. فولکس‌واگن می‌خواهد از رونق گرفتن وانت‌های الکتریکی در آمریکا استفاده کند و شانس خود را یک بار دیگر برای رقابت با فورد و جنرال‌موتورز امتحان کند.

نقطه ضعف دیگر فولکس‌واگن این است که نامی با سابقه و اعتبار فورد برونکو، جیپ رانگلر یا لندروور دیفندر ندارد که بتواند با آن خریداران را جلب کند. استفاده از نام اسکاوت راه حلی برای این مشکل است.

اولین مدل اسکاوت در دهه شصت میلادی ساخته شد
 

اسکاوت یکی از اولین ماشین‌های شاسی‌بلند است که توسط شرکتی به نام اینترنشنال هاروِستر در دهه شصت میلادی تولید شد. تولید اسکاوت در سال ۱۹۸۰ متوقف شد و اینترنشنال هاروستر که به ساخت ماشین‌های کشاورزی مشهور بود، در نهایت به شرکت کامیون‌سازی نوی‌استار فروخته شد. فولکس‌واگن سال ۲۰۲۰ با خرید نوی‌استار امتیاز نام اسکاوت را گرفت.

فولکس‌واگن می‌گوید محصولات اسکاوت در آمریکا طراحی و ساخته خواهد شد. خودروساز آلمانی طرحی از ماشین‌های اسکاوت منتشر کرده که شباهت‌هایی با آخرین مدل‌های این شاسی‌بلند در دهه هفتاد دارد. این طرح‌ها نشان می‌دهد که اسکاوت ماشینی با ظاهری بیابانی شبیه به فورد برونکو، لندروور دیفندر و جیپ رانگلر خواهد داشت. فولکس‌واگن پیش‌بینی می‌کند که سالانه ۲۵۰ هزار دستگاه از محصولات اسکاوت بفروشد.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=20488

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.