عرضه مدل جدید تسلا به بازار

تسلا مدل به‌روز شده‌ای از سدان پرفروش خود، «مدل ۳» به بازار عرضه می‌کند. خودروساز آمریکایی می‌گوید در این به‌روزآوری پنجاه درصد قطعات ماشین عوض شده و کیفیت و عملکرد ماشین بهتر شده است.

0

اقتصاد خودرو-تسلا مدل ۳ را در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه کرد و تا کنون بدون تغییر تولید آن را ادامه داده است. استقبال از ماشین در سال‌های اول بی‌نظیر بود، اما اکنون با رقابتی سخت به ویژه در بازار چین روبرو شده است.

تسلا برای حفظ موقعیتش در چین ناگزیر شده محصولاتش را با تخفیف بفروشد و از سودی سرشار چشم‌پوشی کند. به‌روز کردن مدل ۳ این فرصت را به تسلا می‌دهد تا بتواند فروش محصولاتش با قیمت بالاتر را توجیه کند و همزمان خریدارانی که بسیار به فن‌آوری‌های جدید علاقه‌مندند را راضی نگه دارد.

تسلا + اقتصاد خودرو
 
اتاق تسلا مدل ۳ + اقتصاد خودرو

نمای کناری ماشین در به‌روزآوری تغییر نکرده، اما چراغ‌های جلو و عقب و طراحی سپر جلو عوض شده است. بیشترین تغییر در اتاق دیده می‌شود. کیفیت نمایشگر ماشین بهتر شده، داشبورد، درها و کنسول ماشین تغییر کرده و کنترل‌های بیشتری به فرمان منتقل شده است. همچنین با نصب شیشه‌های دوجداره در عقب و استفاده از لاستیک‌های جدید اتاق بی‌صداتر شده است. تسلا فنربندی ماشین را هم تغییر داده تا سواری راحت‌تر شود.

قوای محرکه ماشین تغییری نکرده، اما تسلا می‌گوید با تغییر در طراحی ماشین و کاهش مقاومتش در برابر هوا، عملکرد ماشین بهتر شده است. به گفته کارخانه مسافت حرکت ماشین با هر بار شارژ در مدلی که یک موتور الکتریکی دارد از ۴۹۱ کیلومتر به ۵۱۳ کیلومتر افزایش یافته است. مسافت حرکت مدلی که دو موتور الکتریکی دارد هم از ۶۰۲ کیلومتر به ۶۲۹ کیلومتر افزایش یافته است.

قیمت مدل ۳ که یک موتور الکتریکی دارد در آلمان ۴۲ هزار و ۹۹۰ یورو (۴۶ هزار و ۵۰۰ دلار) است. قیمت مدل ۳ با دو موتور الکتریکی ۵۱ هزار و ۹۹۰ یورو ( ۵۶ هزار دلار) است. پیش‌فروش مدل جدید در اروپا، چین و خاورمیانه آغاز شده و اولین سری در پاییز به مشتری تحویل داده می‌شود. این مدل فعلا در آمریکا فروخته نمی‌شود.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=43265

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.