قابل اعتمادترین خودروهای بازار

همه دوست دارند یک خودروی مطمئن و قابل اعتماد داشته باشند، اما تعریف دقیقی برای یک خودروی قابل اعتماد وجود ندارد. اغلب افراد با انجام برخی از تعمیرات جزئی روی خودروی خود مشکلی ندارند، اما عده دیگری معتقدند که اگر از یک خودرو به خوبی نگهداری شود باید تا ابد بدون هیچ مشکلی کار کند. با این وجود، احتمال اینکه برخی از مدل‌ها به کارکردهای خیلی بالا برسند بیشتر از بقیه است.

0

اقتصاد خودرو – طبق یک پژوهش جدید، اگر خودرویی می‌خواهید که حتماً به کارکرد ۲۰۰،۰۰۰ مایل یا 316 هزار کیلومتر یا بیشتر برسد، بهترین گزینه برای شما یک شاسی بلند تویوتا با شاسی پیکاپ خواهد بود. در این پژوهش حدود ۱۵ میلیون خودرو که در سال ۲۰۲۱ به فروش رسیده بودند مورد بررسی قرار گرفتند و درصد خودروهایی از آن مدل که به حداقل کارکرد ۲۰۰،۰۰۰ مایل دست یافته‌اند تخمین زده شد. این پژوهش نشان می‌دهد که احتمال دستیابی کدام مدل‌ها به کارکرد بالای ۲۰۰ هزار مایل بیشتر از بقیه است.

قطعاً از حضور مدل‌های مختلف تویوتا در این لیست شگفت‌زده نمی‌شویم، چون این برند ژاپنی مهارت زیادی در این زمینه دارد. تویوتا لندکروزر و تویوتا سکویا فاصله بسیار زیادی از رقبای خود دارند و به ترتیب ۱۸.۲ و ۱۴.۲ درصد از آن‌ها به کارکرد بالای ۲۰۰،۰۰۰ مایل دست یافته‌اند. احتمال رسیدن لندکروزر به کارکرد ۲۰۰،۰۰۰ مایل سه برابر شورلت سابربن (۶.۶٪) است که در رده سوم قرار دارد.

 

GMC یوکان

 

پنج شاسی بلند بزرگ آمریکایی در بین ۱۵ خودروی برتر قرار دارند که چهار تا از آن‌ها توسط جنرال موتورز ساخته شده‌اند. شورولت سابربن (۶.۶٪)، GMC یوکان XL (۵.۲٪)، شورولت تاهو (۴.۴٪) و GMC یوکان (۳.۷٪) پلتفرم و قطعات مشترک زیادی دارند و به همین دلیل از نظر قابل اعتماد بودن خیلی به یکدیگر شبیه هستند. فورد اکسپدیشن (۴.۵٪) نیز که روی شاسی پیکاپ ساخته شده در این لیست قرار دارد.

با این وجود، پیدا کردن یک سدان قابل اعتماد کار دشواری است. تویوتا آوالون (۳.۹٪) تنها سدان این لیست است، در حالی که تویوتا پریوس (۳.۹٪) به عنوان یک خودروی کامپکت آن را همراهی می‌کند. نام دو مینی‌ون اودیسه (۳.۲٪) و تویوتا سیه‌نا (۳.۲٪) نیز در این لیست دیده می‌شود.

اگر فکر می‌کنید که این درصدها خیلی زیاد نیستند، به این نکته توجه داشته باشید که تنها ۱.۲٪ از کل خودروهای این پژوهش به کارکرد ۲۰۰،۰۰۰ مایل و بالاتر دست یافتند. پیکاپ تراک‌ها با میانگین ۲.۲٪ دستیابی به این میزان کارکرد بهتر از رقبای خود ظاهر شدند. تویوتا (۲.۳٪)، هوندا (۱.۹٪)، GMC (۱.۸٪)، شورلت (۱.۶٪) و فورد (۱.۵٪) نیز برترین برندها در این زمینه بودند.

 

منبع خودروبانک
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.