قطار اعطای پلاک تاریخی به ایستگاه آذربایجان شرقی رسید

اولین پلاک تاریخی وسیله های نقلیه تاریخی در استان آذربایجان شرقی رونمایی و در مراسمی به خودروهای کارشناسی شده این استان، اعطا شد.

0

اقتصاد خودرو-به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، این مراسم از سوی حوزه اتومبیلرانی و وسایل نقلیه گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در استان آذربایجان شرقی در محوطه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان برگزار شد.

از میان ۱۶ خودروی کارشناسی شده متعلق به مالکان خصوصی در استان آذربایجان شرقی، ۱۰ دستگاه خودرو که از اصالت کالبدی و فنی برخوردار بودند، موفق شدند تأیید کارشناسان کارگروه شناسایی و صیانت از وسیله های نقلیه تاریخی را دریافت کنند.

کارگروه شناسایی و صیانت از وسیله های نقلیه تاریخی را وزارت خانه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ورزش و جوانان، صنعت، معدن و تجارت، پلیس راهور فراجا، سازمان حفاظت از محیط زیست و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی تشکیل می‌دهند‌‌.

با اعطاء پلاک تاریخی به خودروهای تأیید شده، تلاش خواهد شد تا به حفظ و نگهداری آنها بیش از پیش کمک شود.

حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سرهنگ نصیری رییس شماره گذاری پلیس راهور استان آذربایجان شرقی و مالکین خصوصی خودروهای تاریخی در این رویداد حضور داشتند.

در پایان این مراسم صمدی رئیس حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان از برگزاری دومین جلسه کارشناسی خودروهای تاریخی این استان در بهار سال آینده خبر داد و گفت، فراخوان این جلسه به زودی منتشر خواهد شد.

دارندگان خودروهای کلاسیک و تاریخی برای دریافت پلاک و شناسنامه تاریخی می توانند با ورود به سامانه دبیرخانه شناسایی و صیانت از وسیله های نقلیه تاریخی به نشانی اینترنتی https://icvc.taci.ir/ مراجعه کنند.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=49713

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.