لامبورگینی هوراکان STJ

عصر جدیدی برای لامبورگینی

بالاخره آخرین سوپرکار بنزینی لامبورگینی به خط پایان تولید رسید و خاص ترین و قوی ترین نسخه از آن با نام هوراکان STJ توسط این کمپانی ایتالیایی رونمایی شد.

0

اقتصاد خودرو-آخرین هوراکان تولیدی بر پایه نسخه STO تولید شده که تا پیش از این مسابقه ای ترین نسخه شهری بچه لامبورگینی ده سیلندر محسوب میشد اما حالا این خودرو با حرف J به معنای JOTA است. این حرف نشان دهنده رعایت قوانین فدراسیون جهانی اتومبیل رانی در خصوص خودروهای تورینگ و GT است و نشان می دهد که طراحی آن تا حد زیادی بر روی قابلیت های رانندگی آن در پیست متمرکز شده است.

نکته بسیار جالب در خصوص آن ، تعداد بسیار محدود آن یعنی 10 دستگاه است که از همین الان از این خودرو به عنوان آخرین سوپرکار تمام بنزینی لامبورگینی ، یک اثر کلاسیک در آینده و یک محصول کلکسیونی میسازد. پکیج آیرودینامیک آن با نسخه STO متفاوت و مخصوص به STJ طراحی شده و در قسمت هایی مانند لبه و زاویه قرارگیری اسپویلر عقب ، لبه سپر های جلو ، سیستم کمک فنر های قابل تنظیم و لاستیک های به خصوص بریجستون پوتنزا تفاوت های جذابی ایجاد کرده است. این قابلیت ها توانسته زمان یک دور پیست ناردو را برای این نسخه یک ثانیه سریع تر از نسخه قبلی یعنی STO ثبت کند که با توجه به اینکه موتور هیچ تغییری نکرده ، عدد قابل توجهی است. موتور هنوز هم 631 اسب بخار از موتور ده سیلندر خورجینی خود در کنار 600 نیوتون متر گشتاور به جعبه دنده 7 سرعته DSG تقدیم می کند و این محصول نهایی به چرخ های عقب انتقال می یابد. قیمت این نسخه با توجه به محدود بودن تولید آن هنوز و احتمالا تا مدت ها نامعلوم باشد اما خریداران می توانند از دو رنگ طراحی به خصوص بدنه سفارش دهند.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=51034

منبع اقتصادخودرو
توسط جواد اسدی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.