پورشه ۹۱۱ الکتریکی نمی‌شود

پورشه اعلام کرده که برنامه‌ای برای الکتریکی کردن مدل ۹۱۱ ندارد. کارل دومز، یکی از مدیران ارشد پورشه به خبرگزاری رویترز گفت که بقیه محصولات کارخانه به مرور الکتریکی خواهد شد و تا سال ۲۰۳۰ ماشین‌های الکتریکی و هیبرید هشتاد درصد فروش را شامل می‌شود.

0

اقتصاد خودرو-آقای دومز مدیر بخشی در پورشه است که در ساخت سوختی سرمایه‌گذاری کرده که ادعا می‌شود هوا را آلوده نمی‌کند. در فرآیند ساخت این سوخت که نامش E-Fuel است، از دی‌اکسید کربنی استفاده می‌شود که از هوا گرفته شده است. هیدروژن این سوخت هم با انرژی‌های تجدیدپذیر تولید می‌شود. با استفاده از این سوخت دی‌اکسید کربن تولید می‌شود، اما سازندگان آن می‌گویند برآیند تولید دی‌اکسید کربن در این روند صفر است و در نتیجه هوا آلوده نمی‌شود.

پورشه در کارخانه‌ای در شیلی به نام HIF سرمایه‌گذاری کرده که این سوخت را تولید می‌کند. آقای دومز می‌گوید این سوخت بیشتر در هواپیما‌ها و ماشین‌های سنگین استفاده خواهد شد و بیشتر ماشین‌های سواری الکتریکی خواهند بود. با این حال برخی تحلیلگران می‌گویند ماشین‌های بسیار لوکس هم ممکن است از این سوخت استفاده کنند.

اقتصاد خودرو
 

در سال ۲۰۲۲ سهم پورشه ۹۱۱ از کل فروش کارخانه سیزده درصد بود. آقای دومز می‌گوید استراتژی کارخانه این است که همه مدل‌هایش را الکتریکی کند، اما پورشه ۹۱۱ را تا زمانی که بتواند با موتور بنزینی خواهد ساخت.

پورشه در حال حاضر یک مدل الکتریکی به نام تایکان در محصولاتش دارد. مدل بعدی الکتریکی کارخانه شاسی‌بلند ماکان است که سال آینده به بازار می‌آید. پورشه یک سال بعد مدل الکتریکی ۷۱۸ باکستر را تولید خواهد کرد. مدل‌های بنزینی این دو ماشین برای چند سال در کنار مدل‌های الکتریکی تولید خواهد شد.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=41616

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.