چالش خودروساز چینی برای لوکس‌ترین ماشین‌های آلمانی

نیو، خودروساز نوپای چینی، لوکس‌ترین مدلش به نام ET9 را در مراسمی در شهر شیان در چین رونمایی کرد. این ماشین قرار است در سال ۲۰۲۵ به بازار بیاید و نیو می‌‍گوید با لوکس‌ترین ماشین‌های آلمانی مانند مرسدس-مایباخ سری S و ب‌ام‌و سری ۷ رقابت می‌کند.

0

اقتصاد خودرو-ویلیام لی، بنیانگذار و مدیر نیو در مراسم رونمایی ماشین گفت که ET9 یک «جت خصوصی برای جاده» است. ظاهر ماشین ترکیبی از یک سدان کوپه و یک شاسی‌بلند است. ماشین با طول ۵۳۰۰ میلی‌متر، عرض ۲۰۱۶ میلی‌متر و ارتفاع ۱۶۲۰ میلی‌متر بزرگ‌ترین ماشینی است که نیو تاکنون ساخته است.

اتاق ET9 برای چهار سرنشین جا دارد. تمرکز اصلی بر راحتی سرنشینان عقب است. صندلی‌های عقب را می‌توان تا ۴۵ درجه خواباند و هر سرنشین یک میز تاشو و یک نمایشگر ۱۴.۵ اینچی دارد و یک یخچال هم در فضای بین دو سرنشین است.

اقتصاد خودرو
 

نیو می‌گوید سیستم فنربندی ماشین از پورشه پانامرا پیشرفته‌تر است. در این سیستم هر چرخ به طور مستقل کنترل می‌شود، ارتفاع ماشین تا ۲۲ سانتیمتر تغییر می‌کند و جهت چرخ‌های عقب هم با چرخاندن فرمان تغییر می‌کند. نیو برای نمایش راحتی ET9 ویدیویی از آزمایش ماشین منتشر کرده که در آن چهار طبقه نوشیدنی روی کاپوت گذاشته شده و ماشین بدون ریختن نوشیدنی ها از مسیری پر دستانداز عبور می‌کند.

اقتصاد خودرو
 
ET9 + اقتصاد خودرو
 

ET9 دو موتور الکتریکی دارد که در مجموع ۷۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کنند. باتری‌های ماشین قابلیت شارژ سریع دارند و نیو می‌گوید با یک شارژر سریع می‌توان در پنج دقیقه باتری را به اندازه ۲۵۵ کیلومتر حرکت شارژ کرد.

قابلیت دیگر ET9 امکان تعویض باتری‌ها است. با این فنآوری که توسط نیو ساخته شده، راننده می‌تواند به ایستگاه‌های تعویض باتری نیو مراجعه کند و در چند دقیقه باتری ماشین را با یک باتری شارژ شده عوض کند.

قیمت پایه ET9 هشتصد هزار یوان (۱۱۳ هزار دلار) است که تقریبا به اندازه مدل‌های معمولی بنز و ب‌ام‌و است و از محصولات مایباخ و مدل‌های لوکس ب‌ام‌و بسیار ارزان‌تر است.

اقتصاد خودرو
 

نیو فعالیتش را در سال ۲۰۱۴ آغاز کرد. یک شرکت سرمایه‌گذاری وابسته به دولت ابوظبی از سرمایه‌گذاران اصلی این شرکت است. لنوو، تولیدکننده کامپیوتر و شرکت اینترنتی تنسنت هم در نیو سهم دارند.

نیو در حال حاضر ۹ مدل الکتریکی دارد که بیشتر آنها در چین فروخته می‌شود. محصولات این شرکت به طور محدود در اروپا فروخته می‌شود و قرار است از سال ۲۰۲۵ به بازار آمریکا هم صادر شود. سرمایه‌گذاری در مدل‌های جدید و حضور در بازارهای جدید باعث شده تا نیو در سال‌های گذشته زیان‌ده باشد.

نیو تا ماه نوامبر کمی بیشتر از ۱۴۲ هزار دستگاه ماشین فروخت که بسیار کمتر از برنامه شرکت برای فروش ۲۵۰ هزار دستگاه ماشین در سال ۲۰۲۳ است.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=47484

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.