کیا ماشین‌های الکتریکی «ارزان‌تر» تولید می‌کند

کیا می‌خواهد برای تشویق مردم به خرید ماشین‌های الکتریکی محصولات ارزان‌تری به بازار عرضه کند. خودروساز کره‌ای هفته گذشته در مراسمی در شهر سئول، سه مدل جدید الکتریکی نمایش داد که قیمتشان بین ۳۰ تا ۵۰ هزار دلار است.

0

اقتصاد خودرو-هو سونگ سان، مدیر کیا در این مراسم پیش‌بینی کرد که فروش ماشین‌های الکتریکی در جهان از ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۳ به ۳۶ میلیون دستگاه در سال ۲۰۳۰ افزایش یابد. او گفت کیا می‌خواهد با عرضه محصولاتی که قیمتی مناسب دارند سهمش را از بازار ماشین‌های الکتریکی افزایش دهد. کیا پیش‌بینی کرده فروش محصولات الکتریکی‌اش تا سال ۲۰۳۰ به یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه در سال برسد که حدود ۳۸ درصد کل فروش کارخانه است.

اقتصاد خودرو
 
کیا EV5 + اقتصاد خودرو
 

از محصولات جدید الکتریکی کیا تاکنون یک شاسی‌بلند بزرگ به نام EV9 و یک کراس‌اوور اسپرت به نام EV6 به بازار عرضه شده است. قیمت این مدل‌ها بین ۵۰ هزار تا ۸۰ هزار دلار است.

مدل بعدی که به بازار عرضه خواهد شد شاسی‌بلند کوچک‌تری به نام EV5 است که در چین و کره‌جنوبی تولید می‌شود. اسپنسر چو،‌ مدیر برنامه‌ریزی کیا می‌گوید EV5 برای کارخانه بسیار استراتژیک است و کمک خواهد کرد تا فروش محصولات الکتریکی کیا شتاب بگیرد.

کانسپت کیا EV4 + اقتصاد خودرو
 
اقتصاد خودرو
 

کیا در مراسم هفته گذشته کانسپت‌هایی از دو مدل EV4 و EV3 نمایش داد که قرار است تا سال ۲۰۲۶ به بازار بیایند. کیا EV3 کوچک‌ترین مدل در بین محصولات کنونی است و با قیمت پایه حدود سی هزار دلار فروخته خواهد شد. EV4 یک سدان است که به گفته کریم حیبب، مدیر طراحی کیا با نگاهی تازه به فرم ماشین‌های سدان طراحی شده است. فروش ماشین‌های سدان در جهان رو به کاهش است و آقای حبیب می‌گوید طراحان کیا با اسپرت‌طراحی کردن ماشین تلاش کرده‌اند آن را برای خریداران جذاب‌تر کنند.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=44497

توسط آرش خضر حیدری
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.