۷۰ هزار کامیون در کشور اسقاطی است

۴۴ هزار و ۸۹۱ کشنده و ۱۸۹ هزار و ۶۴۹ کامیون در کشور تردد می‌کنند که طبق آمار مرکز پژوهش‌های مجلس باید ۳۰ درصد آن‌ها یعنی بیش از ۷۰ هزار کامیون و کشنده اسقاط شوند.

0

اقتصاد خودرو-رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده در این باره گفت: از ابتدای امسال بیش از 2 هزار دستگاه کشنده با پرداخت عوارض اسقاط وارد فرآیند شماره‌گذاری شد که تا کنون شماره گذاری هزار دستگاه کشنده انجام شد.

مهران سالاریه با اشاره به این که ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده، پس از انتقال از وزارت راه به وزارت صمت در عمل از اردیبهشت ماه امسال فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: در همان ابتدای کار با توجه به ضعف‌های فراوان سامانه قبلی، اقدام به طراحی سامانه جدید در این حوزه کردیم.

وی یکی از موضوعات اصلی ستاد را، تعیین تکلیف کشنده‌های مشمول بند «ث» ماده 30 قانون احکام دائمی عنوان کرد و گفت: متاسفانه چندین ماه مالکان این کشنده‌ها بلاتکلیف بودند که به جهت مساعدت با این دسته از رانندگان تا کنون بیش از 2 هزار دستگاه کشنده با پرداخت عوارض اسقاط وارد فرآیند شماره‌گذاری شد و بیش از یک هزار دستگاه از این تعداد تا کنون شماره گذاری شد.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده با اشاره به این که، بر اساس اصلاحیه قانون ساماندهی صنعت خودرو، همه خودرو‌های سنگین در صورت نبود گواهی اسقاط می‌توانند به پرداخت عوارض ریالی اقدام کنند، تصریح کرد: با توجه به وجود گواهی اسقاط دیزل به میزان کافی به تمامی واردکنندگان اعلام شده که از این پس باید به ارائه گواهی اسقاط برای شماره‌گذاری اقدام کنند که بدین ترتیب اسقاط کامیون‌های فرسوده از این پس شتاب می‌گیرد.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده با تاکید بر این که اولویت ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده، از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده است تصریح کرد: برنامه ریزی‌های جدی در این حوزه در حال انجام است تا مشوق‌هایی برای اسقاط خودرو‌های فرسوده درنظر گرفته شود که بزودی در این خصوص اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

لینک کوتاه خبر:https://eghtesadkhodro.com/?p=44995

 

 

 

 

منبع تسنیم
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.