دشنه‌ای بر پهلوی نیروی انتظامی!/استاندارد و محیط زیست ابزارهای انحصاری دولت!

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تحریک بازار می‌تواند در افزایش تولید، خدمات پس از فروش، بهبود کیفیت و دیگر گزینه‌ها موثر باشد، گفت: برای بهبود تولید خودرو باید گام‌های بزرگی برداشته شود و تحرکاتی که از سوی نمایندگان صورت می‌گیرد، یک گام کوچک یا بهتر بگوییم گام اولیه است.

0

 اقتصادخودرو-احمد علیرضابیگی با تاکید بر اینکه گام‌های اولیه که به اصطلاح گام کوچک به حساب می‌آید، در آینده حرکت‌های مهمی خواهند بود، گفت: هر گونه فشار بر تولیدکننده خودرو داخلی برای بهبود کیفیت صرفاً از این جهت اهمیت دارد که می‌خواهد به حق انتخاب مردم بها بدهد.
وی با تاکید بر اینکه می شود کاری کرد که خودروساز داخلی کیفیت خود را بالا ببرد، گفت: در شرایطی که کیفیت تولیدات ایرانی خوب نیست و هیچ بازخواستی هم نمی‌شودد، باید بپرسیم که چرا کیفیت به سوی بهبود گام بر نمی‌دارد؟ پاسخ این است که خودروسازان ما در انحصار دولت هستند و دولت مثل هر صاحب سندی، تلاش می‌کند محصول خودش را بفروشد و به هر چیزی که این فروش را در معرض تهدید و حتی تخفیف قرار دهد، ناساز گاری می‌کند.

در حالی که خودرو داخلی کیفیت ندارد و نباید از سوی اداره استاندارد تایید شود و می‌توان با محدودیت در شماره گذاری، مانع ورود خودرو بی کیفیت داخلی به بازار شد، دولت به اداره استاندارد می‌گوید چشمت را ببند و مجوز بده، در حالی که خودرو بی کیفیت با جان و مال مردم بازی می‌کند

خودرو بی کیفیت با جان و مال مردم بازی می‌کند!/دولت به استاندارد می‌گوید چشمت را ببند و مجوز بده!/خودروسازان در انحصار دولت!
نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت از قدرت و ابزار‌هایی که در خدمت خودش دارد، استفاده می‌کند تا بتواند محصولات خودش را به هر قیمتی بفروشد گفت: نرم افزار دولت برای اعمال قدرت چیست؟ مرز در دست دولت است و اجازه ورود خودرو را نمی‌دهد، ابزار‌های مالی دست دولت است و با همین ابزار‌ها تعرفه ۲۰۰ درصدی وضع می‌کند تا مردم توان خرید خودرو با کیفیت خارجی را نداشته باشند.در حالی که خودرو داخلی کیفیت ندارد و نباید از سوی اداره استاندارد تایید شود و می‌توان با محدودیت در شماره گذاری، مانع ورود خودرو بی کیفیت داخلی به بازار شد، دولت به اداره استاندارد می‌گوید چشمت را ببند و مجوز بده، در حالی که خودرو بی کیفیت با جان و مال مردم بازی می‌کند.

وی با اعلام اینکه مهمترین ابزار دولتی استاندارد است، گفت: در حالی که خودرو داخلی کیفیت ندارد و نباید از سوی اداره استاندارد تایید شود و می‌توان با محدودیت در شماره گذاری، مانع ورود خودرو بی کیفیت داخلی به بازار شد، دولت به اداره استاندارد می‌گوید چشمت را ببند و مجوز بده، در حالی که خودرو بی کیفیت با جان و مال مردم بازی می‌کند.
علیرضابیگی از محیط زیست به عنوان ابزار دیگر دولت یاد کرد و گفت: دولت به محیط زیست فرمان می‌دهد چشمش را به روی آلودگی‌هایی که خودرو تولید داخل ایجاد می‌کند، ببندد تا هم به منابع مالی و تولیدات بنزین و گازوییل کشور لطمه وارد شود و هم سلامت مردم در معرض تهدید جدی قرار گیرد، چرا؟ چون می‌خواهد از خودرو داخلی حمایت بی مورد داشته باشد.

دولت به محیط زیست فرمان می‌دهد چشمش را به روی آلودگی‌هایی که خودرو تولید داخل ایجاد می‌کند، ببندد تا هم به منابع مالی و تولیدات بنزین و گازوییل کشور لطمه وارد شود و هم سلامت مردم در معرض تهدید جدی قرار گیرد، چرا؟ چون می‌خواهد از خودرو داخلی حمایت بی مورد داشته باشد

خودرو بی کیفیت با جان و مال مردم بازی می‌کند!/دولت به استاندارد می‌گوید چشمت را ببند و مجوز بده!/خودروسازان در انحصار دولت!
وی با ابراز تاسف از اینکه همه چشم پوشی‌ها و نادیده گرفتن‌ها جمع می‌شود تا دشنه‌ای بر پهلوی نیروی انتظامی شود، گفت: خودرو بی کیفیت تولید شده، استاندارد و محیط زیست مجوز فروش آن را داده و در مرحله آخر دولت به نیروی انتظامی فشار می‌آورد که تو هم باید این خودرو بی کیفیت و گران قیمت را شماره گذاری کنی!
نماینده تبریز در مجلس با طرح این سوال که آیا نیروی انتظامی می‌تواند مقابل این درخواست غیر منطقی دولت بایستید گفت: نیروی انتظامی هم می‌تواند مدتی مقاومت کند، اما در نتیجه فشار‌هایی که بدنه این نیرو از چپ و راست وارد می‌شود، ناچای می‌شود کوتاه بیاید تا خودرو‌های بی کیفیت داخلی یکه تازه خیابان‌ها و جاده‌های کشور شود تا هم مرگ بیافریند و هم بحران ساز شود.
وی با تاکید بر اینکه باید به این انحصار خودروسازان داخلی پایان دهیم گفت: الان مجوز واردات خودرو داده شده که البته کاری کوچک و دم دستی است، اما از این نظر اهمیت دارد که مردم با ورود خودرو خارجی بدانند چه تکنولوژی‌هایی در صنعت خودروسازی جهان وجود دارد.
علیرضا بیگی نسبت به اینکه خودروسازان داخلی واردکننده باشند هشدار داد و این اقدام را خطرناک توصیف کرد و گفت: وقتی خودروساز داخلی خودش وارد کننده باشد، ترجیح می‌دهد برند‌های خیلی چشم گیری که خودش یارای رقابت با آن‌ها را ندارد، وارد نکند که این رویکرد می‌تواند برای آینده کشور خطرناک باشد، زیرا مردم ناچار خواهند شد خودرو بی کیفیت خارجی سوار شوند، چون خودروساز داخلی توان رقابت با خودرو با کیفیت و ارزان خارجی را ندارد.
نماینده تبریز با ابراز تاسف از اینکه وزارت صمت هم در بحران خودرو بی کیفیت نقش بسزایی دارد گفت: وقتی خودرو ساز زیر نظر وزیر صمت و مورد حمایت دولت است و از سوی دیگر مجوز واردات را نیز صادر می‌کند، در واردات خودرو بی کیفیت اعمال نفوذ خواهد کرد همانطور که در تولید خودرو بی کیفیت نقش تاثیرگذاری دارد.

خودرو بی کیفیت با جان و مال مردم بازی می‌کند!/دولت به استاندارد می‌گوید چشمت را ببند و مجوز بده!/خودروسازان در انحصار دولت!

 نرم افزار دولت برای اعمال قدرت چیست؟ مرز در دست دولت است و اجازه ورود خودرو را نمی‌دهد. ابزار‌های مالی دست دولت است و با همین ابزار‌ها تعرفه ۲۰۰ درصدی وضع می‌کند تا مردم توان خرید خودرو با کیفیت خارجی را نداشته باشند

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=24941

منبع خطوط
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.