اینفینیتی از لوکس‌ترین مدل خود رونمایی کرد

اینفینیتی، زیرمجموعه ماشین‌های لوکس نیسان کانسپتی از لوکس‌ترین مدل خود رونمایی کرده که طراحی مدل‌های آینده کارخانه را نمایش می‌دهد. خودروساز ژاپنی می‌گوید در ساخت این کانسپت از سبک‌های طراحی سنتی ژاپنی الهام گرفته شده است.

0

اقتصاد خودرو-نام کانسپت «QX مونوگراف» است. این کانسپت مبنایی برای نسل جدید مدل QX80 کارخانه است که سال آینده به بازار می‌آید. اینفینیتی جزییات زیادی درباره این مدل منتشر نکرده، اما گزارش شده که قیمتی بالای صد هزار دلار خواهد داشت و یکی از مدیران کارخانه امکانات ماشین را «خارق‌العاده» توصیف کرده است.

اقتصاد خودرو

 

اینفینیتی می‌گوید در طراحی ماشین از سبک‌های ژاپنی «ما» (Ma)، «اوتسوروی» (Utsuroi) و «کابوکو» (Kabuku) الهام گرفته شده است. «ما» بر استفاده از فضاهای خالی تمرکز دارد، «اوتسوروی» به گذار بین فضاهای مختلف توجه دارد و تاکید «کابوکو» بر طراحی غیرعادی و بحث‌انگیز است.

طراحی باغ‌های ژاپنی مثال خوبی از استفاده از این سبک‌های طراحی است. در این باغ‌ها به فضای بین باغچه‌ها توجه می‌شود، شکل باغ با توجه به تغییر فصل تغییر می‌کند و معمولا یک مجسمه یا فرم توجه‌برانگیز برای باغ طراحی می‌شود که بیننده را به خود جلب می‌کند.

مهم‌ترین بخش کانسپت اینفینیتی، نمای جلوی ماشین است. بیشتر سطح جلوی ماشین را جلوپنجره گرفته است و آرم اینفینیتی با فرمی سه‌بعدی در وسط قرار دارد. دور آرم کارخانه لامپ‌های ال‌ئی‌دی گذاشته شده که در شب نورانی می‌شود. چراغ‌های جلو و عقب هم نواری از لامپ‌های کوچک ال‌ئی‌دی است. اندازه چراغ‌ها در عقب با نزدیک شدن به گوشه‌ها بزرگ‌تر می‌شود.

اقتصاد خودرو

 

آرم اینفینیتی+اقتصاد خودرو

اینفینیتی عکس و اطلاعاتی از اتاق این کانسپت منتشر نکرده، اما چند نمایندگی کارخانه که در جلسه‌ای درباره مدل جدید حاضر بودند می‌گویند اتاق ماشین در حد شاسی‌بلند مایباخ، لوکس‌ترین مدل مرسدس-بنز است.

نیسان، مارک اینفینیتی را در سال ۱۹۸۹ برای رقابت با لکسوس، مارک لوکس تویوتا تاسیس کرد. اما این شرکت در سال‌های گذشته با مشکلات زیادی روبرو بوده و فروشش کاهش یافته است. پیمان کارگر، از مدیران ارشد رنو از سال ۲۰۲۰ تا بهار امسال مدیر این شرکت بود و برنامه‌ای برای تحول کارخانه تنظیم کرد که براساس آن اینفینیتی قرار بود ماشین‌های لوکس‌تری تولید کند.

اینفینیتی در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۱۸۹ هزار دستگاه ماشین فروخت. اما در سال ۲۰۲۱ فروش شرکت ۵۵ درصد کاهش یافت و به حدود ۸۵ هزار دستگاه رسید. اینفینیتی اکثر ماشین‌هایش را در آمریکا می‌فروشد. فروش شرکت در سال ۲۰۲۲ حدود ۴۷ هزار دستگاه بود.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=42856

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.