نیسان و هوندا تفاهم‌نامه امضا کردند

هوندا و نیسان برای بررسی راه‌های همکاری در ساخت ماشین‌ها الکتریکی یک تفاهم‌نامه امضا کردند. مدیران دو شرکت در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفتند که این همکاری ساخت قوای محرکه و فن‌آوری باتری را شامل خواهد شد.

0

اقتصاد خودرو-هوندا دومین و نیسان سومین خودروساز بزرگ ژاپن است. امضای این تفاهم‌نامه نشان می‌دهد خودروسازان ژاپنی قصد دارند با کنار گذاشتن رقابت‌های داخلی، عقب‌ماندگی خود در ساخت ماشین‌های الکتریکی را جبران کنند.

اقتصاد خودرو
 

همکاری دو کارخانه هزینه ساخت فن‌آوری ماشین‌های الکتریکی را تا حد زیادی کاهش خواهد داد. دو شرکت در مجموع سالانه هفت میلیون و ۶۵۰ هزار دستگاه ماشین تولید می‌کنند و با سرشکن شدن هزینه‌ها می‌توانند محصولاتشان را با قیمت کمتری به بازار عرضه کنند.

نیسان یکی از اولین خودروسازان الکتریکی جهان بود و اولین مدل الکتریکی خود را در سال ۲۰۱۰ به بازار عرضه کرد. اما در سال‌های گذشته عرصه را به شرکت‌های نوپایی نظیر تسلا و BYD واگذار کرد و در حال حاضر تنها سه مدل الکتریکی دارد.

نیسان آریا + اقتصاد خودرو
 

هوندا تنها خودروساز ژاپنی است که اعلام کرده قصد دارد همه محصولاتش را الکتریکی کند. این شرکت می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ سی مدل الکتریکی بسازد و همه مدل‌هایش تا سال ۲۰۴۰ الکتریکی یا هیدروژنی باشد. محصولات الکتریکی جدید هوندا به نام سری صفر از سال ۲۰۲۶ در آمریکا به بازار خواهد آمد.

هوندا و نیسان همزمان با شرکت‌های دیگر هم در زمینه ساخت ماشین‌های الکتریکی همکاری می‌کنند. هوندا با شرکت سونی در حال ساخت ماشین‌های الکتریکی است و نیسان تعدادی از مدل‌های الکتریکی‌اش را با رنو تولید می‌کند. معلوم نیست همکاری دو کارخانه تا چه حد بر توافق‌های قبلی آنها تاثیر خواهد گذاشت. همچنین دو کارخانه از نظر فرهنگ کاری تفاوت‌های زیادی دارند که ممکن است مانعی برای نزدیک‌شدن آنها به یکدیگر شود.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=50513

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.