اخراج گسترده در تسلا

تسلا اعلام کرده که بیش از ده درصد از نیروی کار خود را اخراج خواهد کرد. این خبر در حالی اعلام شد که خودروساز آمریکایی پروژه ساخت ماشین ارزان‌قیمتش را لغو کرده و فروشش در ماه‌های گذشته کمتر از پیش‌بینی‌ها بوده است.

0

اقتصاد خودرو-تسلا حدود ۱۴۰ هزار و ۵۰۰ کارمند در سراسر دنیا دارد و به نظر می‌رسد با تصمیم جدید کارخانه دست‌کم ۱۴ هزار نفر بیکار خواهند شد.

خبرگزاری رویترز به نامه‌ای از ایلان ماسک، مدیر کارخانه دست یافته که در آن نوشته: «درحالی که خود را برای مرحله بعدی رشد آماده می‌کنیم، بسیار مهم است که برای کاهش هزینه‌ها همه جوانب را ببینیم و بهره‌وری را افزایش دهیم.»

تسلا + اقتصاد خودرو

آقای ماسک همچنین در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) گفت این تصمیم بخشی از روال عادی است که هر پنج سال رخ می‌دهد تا تسلا خود را برای دوره‌ تازه آماده می‌کند.

دو مدیر ارشد که یکی از آنها هجده سال برای تسلا کار کرده بود هم در بین کسانی هستند که این کارخانه را ترک می‌کنند.

رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که برخی از کارمندان هنگام ورود به کارخانه و وقتی کارتشان از کار افتاده بود فهیدند اخراج شده‌اند. وب‌سایت آمریکایی «تک‌ کرانچ» از قول منبعی در تسلا گفته که مدیران تسلا دلیل اخراج گسترده را عمکرد مالی کارخانه عنوان کرده‌اند.

تسلا در ماه‌های گذشته ناچار شده برای رقابت در بازار چین محصولاتش را با تخفیف زیاد بفروشد و در نتیجه سودش کمتر شده است. ارزش سهام کارخانه از ابتدای سال جاری میلادی سی درصد کاهش یافته است. تحلیلگران بازار به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که کاهش نیروی کار نشان می‌دهد مدیران تسلا انتظار ندارند وضعیت کارخانه به زودی بهتر شود.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=51463

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.