آستون مارتین DB12 رونمایی شد

آستون مارتین نسل جدیدی از مدل DB11 رونمایی کرد. این ماشین که نامش DB12 است، از مدل قبلی قوی‌تر و گران‌تر است و آستون مارتین آن را برای رقابت با فراری آماده کرده است.

0

اقتصادخودرو-DB12 در حقیقت نمونه‌ بهتر‌شده‌ای از DB11 است، اما کارخانه می‌گوید در روند بهینه‌سازی ماشین تنها ۲۵ درصد از DB11 حفظ شده و بقیه ماشین جدید است. ظاهر ماشین نسبت به قبل عضلانی‌تر و اسپرت‌تر شده و قدرت موتورش از ۵۲۷ اسب بخار به ۶۷۰ اسب بخار افزایش یافته است. این موتور توسط بنز ساخته می‌شود و آستون مارتین می‌گوید شتاب صفر تا ۹۷ کیلومتر در ساعت ماشین با آن ۳.۹ ثانیه است.

آستون مارتین DB12+اقتصادخودرو

 

 

اتاق آستون مارتین DB12+اقتصادخودرو
 

با این افزایش قدرت، DB12 به رقیب مستقیمی برای فراری روما تبدیل می‌شود که موتوری هشت سیلندر با قدرت ۶۱۱ اسب بخار دارد. DB12 همچنین به طور غیرمستقیم با بنتلی کنتینانتال جی‌تی و پورشه ۹۱۱ هم رقابت می‌کند.

مهم‌ترین تغییر در داخل خودرو دیده می‌شود. آستون مارتین در پاسخ به انتقادهای که از فن‌آوری‌های DB11 می‌شد تغییرات زیادی در DB12 ایجاد کرده و اتاق ماشین را کاملا به روز کرده است.

آستون مارتین اولین دستگاه از DB12 را در یک حراجی خیریه در حاشیه جشنواره فیلم کن به قیمت یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار فروخت که بسیار بیشتر از پیش‌بینی برگزارکنندگان حراجی بود. استقبال از ماشین خبر خوبی برای آستون مارتین است که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند و به شدت به دنبال راهی برای افزایش سود است.

لارنس استرول مدیر کارخانه به تازگی گفته که آستون مارتین باید از فروش هر مدل جدیدش ۴۰ درصد سود کسب کند. شاید به همین دلیل، خودروساز انگلیسی DB12 را آنقدر تغییر داده که بتواند آن را گران‌تر بفروشد. قیمت پایه DB11 پیشتر ۱۶۴ هزار پوند بود، اما پیش‌بینی می‌شود قیمت پایه DB12 به حدود ۲۳۰ هزار دلار افزایش یابد.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=39045

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.