باتری‌های جدید تویوتا

خبرگزاری‌ ژاپنی نیکی گزارش داده‌ که تویوتا در سال ۲۰۲۷ یک مدل الکتریکی با فن‌آوری باتری‌های حالت جامد به بازار عرضه خواهد کرد.

0

اقتصاد خودرو-خودروهای الکتریکی در حال حاضر از باتری‌‌هایی استفاده می‌کند که الکترولیت در آنها مایع است. باتری‌ حالت جامد از الکترولیت جامد استفاده می‌کند که وزن کمتری دارد و ایمنی آن هم بیشتر است.

از این باتری‌ها در حال حاضر در تلفن‌های همراه استفاده می‌شود و خودروسازان در تلاشند تا این فن‌آوری را در محصولاتشان استفاده کنند. دوام کم از مشکلات این باتری‌ها است، اما تویوتا اعلام کرده که راهی برای این مسئله پیدا کرده است.

باتری‌ حالت جامد در کمتر از ده دقیقه شارژ می‌شود و ماشین‌ها با این باتری‌ می‌توانند با هر شارژ تا ۱۲۰۰ کیلومتر حرکت کنند. تویوتا bZ4X، اولین مدل الکتریکی کارخانه ژاپنی با هر بار شارژ حدود ۵۰۰ کیلومتر حرکت می‌کند و برای شارژ از ده تا ۸۰ درصد نیم ساعت زمان نیاز دارد.

نیسان، رقیب ژاپنی تویوتا اعلام کرده که اولین مدلش با باتری حالت جامد را در سال ۲۰۲۹ به بازار عرضه خواهد کرد. ب‌ام‌و هم وعده داده که از سال ۲۰۳۰ محصولاتش را با باتری حالت جامد تولید خواهد کرد.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=40109

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.