تاثیر تحریم ها بر نمایشگاه خودرو

0

به نظر می رسد که پس از ۴ سال وقفه شاهد برگزاری یکی از بزرگترین رویدادهای خودرویی کشور در شهر آفتاب باشیم.اما باید دید تاثیر تحریم ها بر نمایشگاه خودرو چه بوده است؟

اولین نمایشگاه پس از تحریم

به‌گزارش اقتصاد خودرو نمایشگاه بین المللی خودرو ۱۴۰۰ شهر آفتاب در حالی قرار است برگزار شود که طی این مدت، صنعت و بازار خودروی کشور شاهد اتفاقات زیادی بوده است.اتفاقات و رخدادهایی که هر کدام به نوبه خود باعث شده اند که سمت و سوی این صنعت تغییر جهت بدهد.به نحوی که هم اکنون زیرساخت های اصلی صنعت خودروسازی کشور کاملا چینی شده است و معدود بازیگرانی هستند که توانسته اند کار را با شریکی غیر چینی پیش ببرند.در هر صورت اولین نمایشگاه خودرو پس از تحریم حالتی دو گانه دارد.از یک سو فرصتی برای دیدن دستاوردهای خودروسازان پس از ممنوعیت ها و تحریم ها فراهم شده است و از سوی دیگر جای خالی غایبان پر شمار قطعا به چشم خواهد آمد.

خودروهایی که در شهر آفتاب نیستند

نمایشگاه امسال اگر چه با حضور تولیدگنندگان داخلی رونق خاص خود را خواهد داشت.

جای خالی شوالیه های اروپایی

بر خلاف سال ۹۵ در نمایشگاه امسال خبری از حضور ، ب ام و ، فولکس ، بنز و بورگوارد نخواهیم بود.
همجنین نمایندگان فرانسه ، ژنو ، پژو ، دی اس و سیتروئن به همراه ولوو سوئد از دیگر غایبان این رویداد به شمار می آیند.

غیبت ژاپنی ها و کره ای ها در شهر آفتاب

این نمایشگاه که پس از ۴ سال وقفه برگزار می شود،غیر از اروپایی ها، غایبین دیگری نیز خواهد داشت.در این نمایشگاه کیا،هیوندا و سانگ یانگ از کره ، میتسوبیشی ، نیسان ، هوندا ، تویوتا ، مزدا ، سوبارو و ایسوزو از ژاپن و ماهیندار از هند و لوکسژن تایوان نیزحضور نخواهند داشت.

غیب چینی ها،بر خلاف تصور

نکته جالب در این نمایشگاه غایبان پر شمار خودروسازان چینی است،به نحوی که لیفان ، بایک ، بیسو ، سوئست ، سایک-ام جی ، جیلی ، بی وای دی ،گریت وال و هاوال در این نمایشگاه حضور نخواهند داشت. ضمن اینکه تا لحظه تنظیم این گزارش حضور و یا عدم حضور کرمان موتور و مدیران خودرو نیز مشخص نشده است.

ایرانی هایی که نیستند

در همین حال عدم حضور تولیدکنندگانی مانند رامک خودرو و خودروسازان بم بنا به دلایل شرکتی قطعی شده است.همچنین خودروسازانی مانند آذویکو ، ریگان خودرو ، شهرخودرو و کارمانیا به دلیل توقف خط تولید ناشی از تحریم ها و عدم ایفای تعهدات معوق به طور طبیعی در این رویداد حضور نخواهند داشت.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=10472

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.