ربات‌های انسان‌نما در کارخانه بنز استخدام می‌شوند

مرسدس-بنز اعلام کرد استفاده آزمایشی از ربات‌های انسان‌نما را در تولید محصولاتش آغاز کرده است. به گفته کارخانه از این ربات‌ها برای کارهای «تکراری و سخت» استفاده می‌شود.

0

اقتصاد خودرو-رباتی که بنز استفاده می‌کند آپولو نام دارد و ساخت شرکتی آمریکایی به نام اپترونیک است. قد آپولو یک متر و ۷۳ سانتی‌متر و وزنش کمی بیشتر از ۷۲ کیلوگرم است. آپولو می‌تواند تا ۲۵ کیلوگرم بار حمل کند.

مرسدس-بنز از آپولو برای رساندن قطعه به کارگران در خط تولید و کنترل کیفیت قطعات استفاده می‌کند. روزنامه انگلیسی فاینشنال تایمز گزارش داده که این ربات‌ها در کارخانه بنز در کشور مجارستان کار می‌کنند. مجارستان مشکل کمبود نیروی کار دارد و اتحادیه‌های کارگری‌اش به اندازه آلمان سخت‌گیر نیست.

 

اقتصاد خودرو
 

جایگزین کردن کارگران با ربات‌ها برای بسیاری از کارخانه‌ها وسوسه‌انگیز است. اما مدیران بنز می‌گویند که این ربات‌ها قرار نیست انسان‌ها را بیکار کنند. یورگ برزر، مدیر تولید بنز همزمان با اعلام خبر استفاده از آپولو گفت که هدف این کارخانه ارزیابی پتانسیل ربات‌ها برای انجام کارهایی است که مهارت کمی می‌خواهد. به گفته او با این کار وقت کارگران ماهر صرف کارهای تکراری و خسته‌کننده نمی‌شود.

خودروسازان سال‌ها است که از ربات در تولید ماشین استفاده می‌کنند، اما تاکنون ربات‌ها ساکن بودند و تنها یک کار انجام می‌دادند. این اولین بار است که ربات‌ها حرکت می‌کنند و می‌توانند کارهای مختلف انجام دهند. مزیت دیگر استفاده از این ربات‌ها این است که همراه با انسان‌ها در فضای کارخانه کار می‌کنند و لازم نیست به خاطر آنها چیدمان و طراحی خط تولید را تغییر داد.

اقتصاد خودرو

 

ب‌ام‌و،‌ مهم‌ترین رقیب بنز هم ماه گذشته اعلام کرد که در یک تا دو سال آینده ربات‌های انسان‌نما را در کارخانه‌اش در آمریکا آزمایش می‌کند. ربات‌هایی که ب‌ام‌و قرار است به کار گیرد ساخت شرکت آمریکایی فیگور است.

هوندا و هیوندای سال‌ها است که در زمینه ساخت ربات‌های انسان‌نما فعالیت می‌کنند، اما هنوز از این ربات‌ها در خط تولید استفاده نکرده‌اند.

تسلا، سازنده آمریکایی خودروهای الکتریکی به تازگی نسل جدیدی از ربات‌های انسان‌نما به نام اپتیموس را نمایش داد. این شرکت هم اعلام کرده قصد دارد از این ربات‌ها برای تولید ماشین استفاده کند. ایلان ماسک، مدیر تسلا پیش‌بینی کرده تعداد ربات‌های انسان‌نما در جهان تا سال ۲۰۴۰ به یک میلیارد برسد.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=50500

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.