لاماری پیشتاز در خدمات پس از فروش خصوصی ها

صنعت خوروسازی، امروزه یکی از پیشگامان صنعت در عرصه جهانی است بگونه‌ای که صاحبان صنایع خودروسازی به عنوان یک منبع درآمد و حتی مولفه ای از مولفه‌های قدرت نرم از سوی دولت ها مورد توجه قرار گرفته است. امروز بزرگانی همچون بنز، بی ام و ، ولوو، فولکس، فراری و… نه صرفا به عنوان تامین کننده نیازهای کشورهایشان بلکه به عنوان نمودی از پیشرفت صنعتی کشورشان شناخته می شوند که دولتهایشان گاه از آنها به عنوان یک ابزار قدرت در دیپلماسی بهره می‌گیرند. رفتاری که خودروسازان فرانسوی نظیر رنو در سیاست‌های تحریمی فرانسه علیه ایران ایفای نقش می‌کنند. بر این اساس توجه به خودورسازی در کنار تامین نیازهای داخلی اصلی مهم در اقتصاد جهانی کشورهاست که ایران نیز به عنوان بخشی از نظام بین‌الملل که چندین دهه است که در صنعت خودرو فعال است باید در این زمینه طرح‌ها و برنامه‌های مدونی داشته باشد. برند لاماری یکی از مجموعه خودروها با ماهیتی خصوصی است که تلاش نموده تا در ترازی برابر با استانداردهای جهانی سهمی در بازار خودرو داشته باشد.

0

اقتصاد خودرو-صنعت خوروسازی، امروز یکی از پیشگامان صنعت در عرصه جهانی است بگونه‌ای که صاحبان صنایع خودروسازی به عنوان یک منبع درآمد و حتی مولفه ای از مولفه‌های قدرت نرم از سوی دولت ها مورد توجه قرار گرفته است. امروز بزرگانی همچون بنز، بی ام و ، ولوو، فولکس، فراری و… نه صرفا به عنوان تامین کننده نیازهای کشورهایشان بلکه به عنوان نمودی از پیشرفت صنعتی کشورشان شناخته می شوند که دولتهایشان گاه از آنها به عنوان یک ابزار قدرت در دیپلماسی بهره می‌گیرند. رفتاری که خودروسازان فرانسوی نظیر رنو در سیاست‌های تحریمی فرانسه علیه ایران ایفای نقش می‌کنند. بر این اساس توجه به خودورسازی در کنار تامین نیازهای داخلی اصلی مهم در اقتصاد جهانی کشورهاست که ایران نیز به عنوان بخشی از نظام بین‌الملل که چندین دهه است که در صنعت خودرو فعال است باید در این زمینه طرح‌ها و برنامه‌های مدونی داشته باشد. برند لاماری یکی از مجموعه خودروها با ماهیتی خصوصی است که تلاش نموده تا در ترازی برابر با استانداردهای جهانی سهمی در بازار خودرو داشته باشد.

لاماری ایما به نمایشگاه خودرو بوشهر می‌رود

این رویکرد موجب شده تا برند لاماری به عنوان یکی از استانداردهای مهم خودروسازی کشور مورد توجه قرار گیرد که نمود آن را در لاماری ایما می‌توان مشاهده کرد. لاماری ایما از جدیدترین کراس‌اوورهای مونتاژی بازار ایران است که به واسطه طراحی مدرن، کیفیت بالا و خدمات پس از فروش استاندارد مورد توجه خریداران قرار گرفته است. ایما در بخش قوای محرکه مانند بسیاری دیگر از کراس‌اوورهای چینی از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر بهره می‌گیرد که توانایی تولید حداکثر 195 اسب‌بخار در 5600 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 285 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه را دارد. نیروی تولید شده موتور توسط جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه (تر) WDCT به دیفرانسیل جلو انتقال می‌یابد و در نهایت عملکردی قابل قبول را از خود به جای می‌‌گذارد. طبق اعلام کمپانی سازنده، شتاب صفر تا صد این کراس‌اوور 1550 کیلوگرمی حدود 9.5 ثانیه و سیکل ترکیبی مصرف سوخت آن 6.6 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

در این میان مجموعه آرین پارس موتور تلاش نموده تا در کنار تولید محصولات ویژه و مشتری پسند، در حوزه خدمات پس از فروش و رعایت استانداردهای تولید نیز اقداماتی گسترده را محقق سازد.

مهرداد قیدر معاون کیفیت شرکت آرین پارس موتور، در خصوص چگونگی کسب ۵ ستاره کیفی توسط خودرو لاماری ایما از شرکت بازرسی کیفیت و استانداردهای ایران (ISQI) گفت: ما انتظار کسب رتبه برتر کیفیت توسط خودرو لاماری ایما را داشتیم چرا که از همان ابتدای پروژه انتخاب و مونتاژ این خودرو در کشور، کیفیت تولید این خودرو از اصلی ترین شاخص های آرین پارس موتور بود.وی اظهار داشت: قبل از آغاز فرآیند تولید خودرو لاماری، در همکاری با شریک تجاری در چین (DLEZ) شاخص های کیفی را که مبتنی بر استانداردهای رنو-نیسان بود، به اشتراک گذاشتیم و به دلیل اینکه طرف چینی هم تجربه همکاری با نیسان را داشت به یک زبان مشترک در حوزه کیفیت رسیدیم.وی ادامه داد: از جمله نکات جالب توجه در مورد کیفیت لاماری ایما شاخص مراجعه خودروها به نمایندگی بعد از ۳ ماه کارکرد است. این شاخص در محصولات رنو در ایران حدود ۵۰ خودرو در هر ۱۰۰۰ دستگاه تولید است. اما خوشبختانه با تلاش همکاران ما در آرین پارس موتور و البته رعایت مو به موی استانداردهای مورد نظر در فرآیند تولید، توانستیم این شاخص را به کمتر از ۵۰ دستگاه در هر ۱۰۰۰ خودرو برسانیم که حتی از رقیبان اروپایی هم بهتر است.

آنطور که از شواهد امر پیداست آرین موتور از همان ابتدای امر در حوزه داخلی سازی به سراغ قطعه سازان رده اول کشور رفته که در گذشته در زنجیره تامین رنو قرار داشتند و علاوه بر تامین تولید داخلی، صادرات قطعات را نیز تجربه کرده بودند چرا که برند لاماری از شاخص های استاندارد کیفی AVES رنو-نیسان برای تولید لاماری ایما استفاده کرده، در نتیجه تامین کنندگان داخلی که تجربه تولید قطعات با این استاندارد را داشتند نیز در زنجیره تامین این خودرو قرار گرفته اند.از جمله نکات دیگری که تیم کیفیت با حساسیت بسیار آن را دنبال می کند، کیفیت قطعات CKD وارداتی و البته قطعات ساخت داخل است. به همین دلیل نه تنها قطعات در مجاری ورودی به گمرک و کارخانه، که در فرآیند تولید نیز به وسیله کنترلرهای مختلف چک و کیفیت سنجی می شود.

ده هزارمین‌ لاماری ایما تولید شد

در ادامه رویکرد تعاملی میان خودروساز و مصرف کننده و با هدف بهبود ارایه خدمات به دارندگان خودروی لاماری ایما، نمایندگی های فروش، خدمات پس از فروش و خدمات سیار شرکت آرین پارس موتور افزایش می‌یابد.علی موسوی خرم، مدیر فروش شرکت آرین پارس موتور با اشاره به برنامه این شرکت برای افتتاح 27 نمایندگی فروش در کشور اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون 10 نمایندگی جدید در استان‌های مختلف کشور افتتاح شده است. همچنین از این 27 نمایندگی 8 نمایندگی فروش مربوط به استان تهران بوده که 4 نقطه به مرحله استانداردسازی و افتتاح رسیده و در نظر است تا دو ماه آینده 4 نقطه دیگر نیز به بهره‌برداری برسد.

در باب خدمات پس از فروش، مدیر خدمات پس از فروش آرین موتور ارائه خدمات سیار برای مشتریانی که در سفر نیاز به خدمت رسانی دارند را از تصمیمات این شرکت برشمرد و گفت: درگام اول 2 خودروی امداد سیار تجهیز شده است و برنامه این شرکت در مجموع افزودن 32 خودروی سیار امدادی تا پایان سال با هویت بصری لاماری به شبکه خدمات پس از فروش این شرکت در نقاط مختلف کشور است.

به هر تقدیر آنچه در عملکرد شرکت آرین پارس موتور دیده می‌شود تلاش برای تحقق سه اصل تولیدات با کیفیت، توجه به استانداردها و خدمات پس از فروش مطلوب است. رویه‌ای که می‌تواند نقطه برتری برند لاماری نسبت به سایر خودروسازی‌های خصوصی باشد بویژه اینکه از ضعف‌های خودروسازی در ایران خدمات پس از فروش و نیز تلاش برای ارتقای کیفیت محصولات است که برند لاماری بر آن بوده تا گام‌های مستحکم‌تری برای رفع این مشکلات بردارد.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=48187

منبع اقتصادخودرو
توسط کامیار زین العابدینی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.