لوکس‌ترین مدل الکتریکی جیپ

جیپ جزییات و عکس‌هایی از مدل جدید خود به نام واگونییر S منتشر کرد که لوکس‌ترین مدل الکتریکی خودروساز آمریکایی است و از اواخر سال ۲۰۲۴ به بازار خواهد آمد.

0

اقتصاد خودرو-واگونییر S دومین مدل الکتریکی جیپ است و قرار است با شاسی‌بلندهای لوکس آلمانی مانند ب‌ام‌و iX و مرسدس بنز EQS و رنج‌روور الکتریکی رقابت می‌کند.

جیپ در حال حاضر یک مدل بنزینی از واگونییر را در محصولاتش دارد. اما شباهت مدل الکتریکی با مدل بنزینی تنها به نام محدود می‌شود. مدل الکتریکی یک شاسی‌بلند کوپه است و ظاهرش کاملا با مدل بنزینی فرق دارد.

جلوپنجره همیشگی جیپ در این ماشین با شکلی تازه طراحی شده و با لامپ‌ ال‌ئی‌دی نورانی شده است. در عقب هم یک بال بزرگ روی سقف گذاشته شده که علاوه بر کاهش مقاومت ماشین در برابر هوا، ظاهر واگونییر را اسپرت‌تر کرده است.

جیپ واگونییر S + اقتصاد خودرو
 
اقتصاد خودرو
 

جیپ تصاویری از اتاق ماشین هم منتشر کرده که نشان می‌دهد واگونییر S چهار نمایشگر روی داشبورد دارد. در تصویری دیگر نشان داده شده که ماشین را می‌توان برای رانندگی در پنج حالت مختلف تنظیم کرد. جیپ می‌گوید سیستم صوتی ماشین ۱۹ بلندگو دارد و ساخت شرکت مکینتاش، از مشهورترین سازندگان سیستم‌های صوتی لوکس در آمریکا است.

واگونییر S ، ششصد اسب بخار نیرو دارد و شتاب صفر تا ۶۰ مایل (۹۶ کیلومتر) در ساعتش حدود ۳.۵ ثانیه است. جیپ می‌گوید ماشین با هر بار شارژ تا ۴۰۰ مایل (حدود ۶۴۴ کیلومتر) حرکت می‌کند.

جیپ واگونییر S + اقتصاد خودرو
 
جیپ واگونییر+اقتصاد خودرو
 

جیپ عضوی از گروه خودروسازی استلانتیس است و از پلتفرم جدید این گروه برای ساخت واگونییر S استفاده کرده است. جیپ اولین کارخانه‌ای است که از این پلتفرم که نامش «STLA بزرگ» است استفاده می‌کند. آلفارومئو، کرایسلر، دوج و مازراتی از اعضای دیگری استلانتیس هم قرار است با این پلتفرم هفت مدل الکتریکی لوکس تولید کنند.

جیپ پارسال یک شاسی‌بلند کوچک الکتریکی به نام اونجر به بازار عرضه کرد. این شرکت قرار است پس از واگونییر یک شاسی‌بلند الکتریکی دیگر هم به محصولاتش اضافه کند که برای رانندگی در مسیرهای ناهموار طراحی شده و با لندروور الکتریکی و بنز کلاس G الکتریکی رقابت خواهد کرد.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=48890

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.