نامه رسمی کیا موتورز کره در مورد نمایندگی در ایران

پیگیری ها نشان می دهد نه تنها کوشا خودرو نماینده کیا در ایران نیست بلکه مجوز هیچ گونه فعالیت در زمینه محصولات کیا را هم ندارد.

0

اقتصادخودرو-کوشا خودرو جزء اولین شرکت هایی بود که تبلیغات محیطی خود را آغاز کرد و در ادامه نیز جزء اولین هایی بود که اعلام کرد بیش از ۲ هزار دستگاه برای فروش به بورس کالا خواهد بود. حال پیگیری های خودرو پلاس نشان می دهد که این شرکت نه تنها نماینده رسمی کیا کره جنوبی نیست، بلکه حق هیچ گونه فعالیت در زمینه محصولات این شرکت به طور مستقیم و غیر مستقیم را نیز ندارد.

این شرکت به طور رسمی در بیانیه ای به طور قاطع این مساله را عنوان کرده و آن را به اطلاع وزارت صمت نیز رسانده است. حالا مشخص نیست که این شرکت با چه اسناد و مدارکی توانسته است مجوز های لازم جهت واردات را اخذ کند.

شرکت خودروسازی کیا(Kia) در بیانیه‌ای درباره ادعای نمایندگی محصولات خود در ایران توضیحاتی ارائه داد. بیانیه مطبوعاتی شرکت کیا از طرف دفتر این شرکت در امارات متحده عربی در اختیار رسانه ها قرار گرفته به شرح زیر است: شرکت کیا مطلع گردید که شرکت کوشا خودرو مستقر در تهران، ایران (به عنوان شرکت خودرویی و بازرگانی)، مدعی است نماینده و توزیع کننده رسمی کیا بوده و برنامه خود را جهت واردات خودروهای کیا به صورت عمومی اعلام کرده است.

به اطلاع عموم می رساند کیا هیچ گونه رابطه قراردادی با کوشا خودرو نداشته و در آینده نیز قصد انجام آن را ندارد. همچنین کیا به کوشا خودرو هیچ حق یا اختیاری برای واردات یا فروش خودروهای این شرکت و ارائه هرگونه خدمات پس از فروش یا خدمات مشتری، یا انجام هر گونه فعالیت بازاریابی و تبلیغاتی در مورد کیا یا هر یک از محصولات آن در قلمرو جمهوری اسلامی ایران (از کیا یا یا از هیچ توزیع کننده کیا) اعطاء نکرده است. شرکت کیا این موضوع را به اطلاع وزارت صنعت، معدن و تجارت رسانده و در تلاش است تا اقدامات لازم را جهت حفظ حقوق مالکیت خود انجام دهد.

این اتفاق در حالی رخ داده است که قرار بود تا پایان هفته جاری پذیره نویسی محصولات کیا با نمایندگی کوشا خودرو در بورس کالا آغاز شود. آنگونه هم که اعلام شده بود این شرکت قصد فروش بیش از ۲ هزار دستگاه خودرو در بورس کالا را داشت. با این نامه مشخص شد که نه تنها محصولی در کار نبوده و نخواهد بود، بلکه مشخص نیست که چه بر سر خریداران این محصول در بورس می آمد. به خصوص اینکه قیمت یکی از ۹ محصولی که این شرکت مدعی واردات آن بود نیز توسط یکی از کارگزاری ها اعلام شده بود. در واقع با این نامه مشخص می شود که کوشا خودرو از همین ابتدا قصد بازارسازی برای محصولات کیا را داشته است. این در حالی است که به نظر می رسد این شرکت به شدت قصد سوء استفاده از شرایط بازار را داشته و در نظر داشته است که از وضعیت فعلی به نفع خود سوء استفاده کند. حالا با نامه کیا پیش از آغاز فروش رسمی این خودروها، کوشا خودرو باید خود را برای پاسخ آماده کند.

 

نامه رسمی کیا کره در مورد نمایندگی در ایران

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=35083

منبع تحلیل بازار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.