هدیه تسلا به فورد

جیمز فارلی، مدیر فورد می‌گوید روش ساخت تسلا مدل Y هدیه‌ای بزرگ به فورد است. آقای فارلی در نشستی با سرمایه‌گذاران کارخانه گفت که فورد در حال عبور از دورهای سخت در بازار ماشین‌های الکتریکی است.

0

اقتصاد خودرو-فورد در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به ازای فروش هر ماشین الکتریکی‌اش، ۳۶ هزار دلار ضرر کرد. این ضرر یک میلیارد و ۳۰۰ هزار دلاری باعث شده تا فورد در سرمایه‌گذاری‌اش در ماشین‌های الکتریکی تجدید نظر کند.

فورد می‌خواهد این ضرر را با نسل جدیدی از مدل‌های الکتریکی که قرار است از سال ۲۰۲۵ به بازار بیاید جبران کند. یک وانت و یک شاسی‌بلند هفت‌نفره از جمله این محصولات الکتریکی جدید است.

تسلا مدل Y + اقتصاد خودرو
 

آقای فارلی به سهامداران فورد گفت: «تسلا با تمرکز کامل و دقیق بر کاهش هزینه‌ها در تولید انبوه مدل Y هدیه‌ای بزرگ به ما داد. آنها با این کار استاندارد جدیدی معرفی کردند.» آقای فارلی می‌گوید موفقیت در ساخت ماشین‌های الکتریکی تنها با ساخت یک ماشین عالی به دست نمی‌آید و فورد باید بتواند در هزینه ساخت با کارخانه‌های دیگر رقابت کند. فورد برای این کار قصد دارد از روش‌هایی که تسلا برای تولید مدل Y ابداع کرده استفاده کند. یکی از این روش‌ها ساخت بخش زیر ماشین با استفاده از پرس‌های خیلی بزرگ است.

مدیر فورد پیش از این گفته بود که این کارخانه برای دیدن روش‌هایی که تسلا با آن هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، یک مدل Y را بررسی کرده‌اند و مثلا فهمیده‌اند که مدل Y نسبت به فورد ماخ ئی ۱۶۰۰ متر کمتر سیم مصرف می‌کند و ۳۲ کیلوگرم سبک‌تر است. آقای فارلی می‌گوید فورد همچنین قصد دارد نیمی از قطعات ماشین‌های الکتریکی‌اش را در داخل کارخانه تولید کند و می‌گوید از این طریق هزینه ساخت تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

جیمز فارلی+اقتصاد خودرو
 

بازار ماشین‌های الکتریکی در حال رشد است، اما این رشد به اندازه‌ای که سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کردند نیست. تحلیلگران می‌گویند قیمت بالای ماشین‌های الکتریکی و تورم باعث تردید مردم برای خرید شده است. در ماه‌های گذشته شدت گرفتن رقابت بین خودروسازان باعث شده تا آنها مجبور شوند ماشین‌هایشان را با تخفیف زیاد بفروشند و این هم باعث کاهش سود آنها شده است.

هفته گذشته جنرال‌موتورز و هوندا اعلام کردند که برنامه مشترکی که برای ساخت ماشین‌های الکتریکی ارزان داشتند را کنار گذاشته‌اند. جنرال‌موتورز همچنین اعلام کرد که برنامه‌اش برای ساخت ۴۰۰ هزار دستگاه ماشین الکتریکی تا اواسط سال ۲۰۲۴ عملی نیست.

تسلا مدل Y را با نوآوری‌های زیادی تولید می‌کند. به کارگیری این روش‌های جدید برای کارخانه آسان نبود. هنگامی که تسلا در حال ساخت مدل Y بود، ایلان ماسک مدیر این شرکت بارها از روند کار شکایت کرد و تولید انبوه مدل Y را به جهنم تشبیه کرد.

آقای فارلی در حرف‌هایی مشابه هفته گذشته به سهامداران فورد گفت تقلید از روش‌های تسلا کار ساده‌ای نخواهد بود و مسیر کارخانه برای موفق شدن در بازار ماشین‌های الکتریکی پر دست‌انداز است.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=45740

توسط آرش خضر حیدری
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.