پلتفرم چینی برای ماشین‌های الکتریکی آئودی

آئودی برای ساخت ماشین‌های الکتریکی با SAIC، خودروساز چینی همکاری خواهد کرد. خودروساز لوکس آلمانی جزییات زیادی از این همکاری اعلام نکرده، اما پیش‌تر گزارش شده بود که آئودی برای استفاده از پلتفرم الکتریکی SAIC در حال مذاکره با این کارخانه است.

0

اقتصاد خودرو-پلتفرمی که در گزارش‌ها از آن نام برده شده متعلق به کارخانه آی ام موتورز، یکی از زیرمجموعه‌های SAIC است که ماشین‌های الکتریکی می‌سازد. یکی از مدیران SAIC بعد از اعلام خبر همکاری این شرکت با آئودی اعلام کرد که دو کارخانه تولید مشترک و استفاده از پلتفرم‌های SAIC را در نظر دارند.

خودروسازان برای به صرفه‌تر کردن سرمایه‌گذاری در ساخت پلتفرم‌های جدید، آنها را به شرکت‌های دیگر می‌فروشند. فولکس‌واگن پیش از این با فورد برای استفاده از پلتفرم‌های شاسی‌بلند خودروساز آمریکایی قراردادی امضا کرده بود. در این همکاری فورد هم از پلتفرم‌های الکتریکی فولکس‌واگن برای ساخت مدل‌های جدید استفاده می‌کند.

اقتصاد خودرو

 

آئودی با همکاری پورشه در حال ساخت یک پلتفرم برای ماشین‌های الکتریکی لوکس است، اما همزمان نیاز دارد به سرعت مدل‌های جدید الکتریکی به بازار چین عرضه کند و نمی‌تواند تا آماده‌شدن پلتفرم مشترکش با پورشه صبر کند.

قرارداد آئودی و SAIC نقطه عطفی برای صنعت خودرو در چین است. پیش از این کارخانه‌های چینی برای دریافت فن‌آوری‌های جدید به دنبال همکاری با خودروسازان بزرگ جهان بودند، اما این بار یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان به دنبال فن‌آوری است که توسط یک کارخانه چینی ساخته می‌شود.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=41515

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.