چراغ‌های هوشمند آئودی

آئودی در مدل جدید الکتریکی خود امکانی اضافه کرده که به خریداران اجازه می‌دهد طرح چراغ جلو و عقب ماشین را با سلیقه خود تغییر دهد. آئودی Q6 قرار است سال آینده به بازار عرضه شود و خودروساز آلمانی می‌گوید ماشین با چراغ‌هایش می‌تواند به عابران، دوچرخه‌سواران و ماشین‌های دیگر پیام بفرستد.

0

اقتصاد خودرو-آئودی Q6 در کنار Q4 و Q8 سومین شاسی‌بلند الکتریکی کارخانه است و با ماشین‌هایی نظیر بنز EQE، تسلا مدل Y و پل‌استار ۳ رقابت می‌کند. Q6 بر روی پلتفرمی به نام PPE ساخته می‌شود که با همکاری پورشه ساخته شده است. پورشه از این پلتفرم برای ساخت شاسی‌بلند ماکان الکتریکی استفاده خواهد کرد.

توانایی‌های فنی Q6 هنوز به طور رسمی اعلام نشده، اما رسانه‌ها پیش‌بینی می‌کنند که قدرتش حدود ۳۷۵ اسب بخار باشد و با هر بار شارژ بتواند حدود ۵۰۰ کیلومتر حرکت کند. قیمت ماشین هم حدود ۸۰ هزار دلار تخمین زده شده است.

 آئودی Q6+اقتصاد خودرو

 

چراغ‌های هوشمند آئودی Q6+اقتصاد خودرو

 

چراغ‌های ماشین در جلو به دو بخش تقسیم شده است. بخش بالا که چراغ روز نام دارد و دائم روشن است. این بخش از ۷۰ لامپ تشکیل شده و راننده هر زمان می‌تواند یکی از هشت طرح را انتخاب کند. نور این لامپ‌ها کم و زیاد می‌شود تا به گفته آئودی حالتی از «زنده بودن‌» ماشین را القا کند.

چراغ‌های عقب هم با سیستمی مشابه مدیریت می‌شود. هر چراغ ۶۰ لامپ دارد که می‌تواند با توجه به آن چه اطراف ماشین می‌گذرد، با نمایش طرح‌هایی به عابران و رانندگان دیگر هشدار دهد. مثلا اگر ماشینی با سرعت زیاد به Q6 نزدیک شود، همه لامپ‌ها روشن می‌شود یا در صورت ترمز ناگهانی چراغ‌ها علامت خطر را نشان می‌دهد.

اقتصاد خودرو
 

 

اقتصاد خودرو

 

این دومین نسل از چراغ‌های هوشمندی است که آئودی در ماشین‌هایش عرضه می‌کند. نسل اول دو سال پیش با امکاناتی محدودتر در بعضی مدل‌ها ارائه شد. آئودی می‌گوید نسل جدید چراغ‌هایش را در مدل‌های دیگرش هم ارائه خواهد کرد و به مرور آن‌ها را به امکانات بیشتری مجهز می‌کند تا ماشین بتواند بهتر با محیط پیرامون ارتباط برقرار کند.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=41548

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.