کویر موتور، الگویی برای نوآوری، پشتکار و پیشرفت

در وضعیت کنونی کشور که خودروهای تولیدی نو و قدیمی آلاینده‌های سنگینی را رقم زده‌اند، بهره گیری از ظرفیت‌های کویر موتور در تولید موتورسیکلتهای کم مصرف و استاندارد می‌تواند مولفه‌ای برای کاهش آلایندگی‌ها بویژه در کلان شهرها باشد.

0

اقتصاد خودرو-دنیای امروز دنیای صنایعی است که نه با رانت و یا وابستگی به منابع دولتی بلکه با تکیه بر هنر فردی، انگیزه و پشتکار فردی و جمعی با ذهنی خلاق و آینده نگرایانه ایجاد، رشد و توسعه یافته باشد. به عبارتی دیگر در دنیای امروز صنایعی می‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند که به قول قدیمی‌ها ” نان همت و پشتکار خود را خورده باشند” نه آنهایی که چشمشان به دست واسطه‌ها و یا کمک‌های دولتی باشد چرا که نمود عینی آن را امروز در بخش‌هایی از صنعت کشور از جمله در خودرو می توان مشاهده کرد چنانکه خودورسازان بزرگ دائما نگاهشان به جیب دولت است و خصوصی‌ها نیز خلاقیت و ابتکاری جز افزایش قیمت‌ها و گران فروشی های بی رویه ندارند.

اما در این میان صنعتگران و تولیدکنندگانی مشاهده می‌شوند که مروری بر سابقه آنها به خوبی عزم و اراده فردی و جمعی را در آنها می‌توان مشاهده کرد که از هیچ توانسته‌اند همه چیز بسازند، نه تنها برای خویش که برای تمامی جامعه خدمت رسانی از تولید محصولات با کیفیت گرفته تا اشتغال زایی، برند سازی و نام دار کردن نام ایران در عرصه صنعت جهانی را رقم زنند.

کویر موتور را می توان از جمله این الگوها دانست که بی اغراق با تکیه بر اراده و همت فردی و در مسیر راه با بهره‌گیری از خرد جمعی و همگرایی و همکاری محترمانه با صنعتگران فعال در حوزه موتور سیکلت در داخل و خارج از کشور و احترام به خواست و نظر مشتریان به این مهم دست یافته‌اند.

نشست تخصصی کیفی و ساخت داخل موتورسیکلت ایران و چین برگزار شد

با مروری بر سابقه کویر موتور به عنوان یکی از شرکت های برتر در صنعت موتورسیکلت ایران در می یابیم که این شرکت با بیش از ۶۶ سال تجربه در زمینه موتورسیکلت و با چشم انداز تغییر نگرش جامعه به موتورسیکلت و پاسخ به نیازهای مشتریان با شعار تمایز در حرکت، ضمن بهره‌گیری از کارکنان متخصص و متعهد در کشور، از جایگاه خاصی در این صنعت برخوردار است. این شرکت علیرغم بحران‌های اقتصادی و شرایط تحریم کشور، با الطاف الهی و تمهیدات مدیریتی مناسب، با رویکرد توسعه نسبت به تثبیت و گسترش فعالیت تولیدی خود اقدام نموده است. شرکت کویرموتور برای عرضه بهترین موتورسیکلت‌های با کیفیت در ایران، تلاش خود را برای جایگزینی خودروهای تک و دو سرنشین در راستای سیاست کاهش ارزبری، کاهش مصرف سوخت، کاهش حجم ترافیک در کلان شهرها و آلایندگی‌های زیست‌محیطی، کاهش معضلات جای پارک خودرو و در نهایت ایجاد فرهنگ موتورسواری، با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبین ایرانی و تأمین خواسته اقشار مختلف جامعه در ایران به عمل آورده است.

در همین راستا نیز کویر موتور توانسته است عناوینی همچون کسب مقام اول خدمات پس از فروش و رضایتمندی مشتری در کل کشور توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران تحت نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت طی هشت سال متوالی، فعال ترین خدمات پس از فروش، راه اندازی بیش از ۱۴۰ تعمیرگاه مجاز اصلی در سراسر کشور، راه اندازی خط تولید انجین موتورسیکلت در ایران، راه اندازی مجهزترین مرکز آموزش تعمیرگاهی کشور با همکاری شرکت ال وی ایت (Lv8) و بتا (Beta) ایتالیا،عرضه مستقیم محصول به مشتریان با هدف رضایتمندی و ایجاد پل ارتباطی بدون واسطه بین تولید‌کننده و مصرف‌کننده و… را در کارنامه خود ثبت نماید.

استقبال روزافزون از موتورسیکلت، کویر موتور را بر آن داشت تا اولین موتورسیکلت ۲۵۰ سی‌سی را پس از ۳۰ سال در این کلاس در سال ۱۳۸۸ به صورت رسمی وارد و بستر را برای ایجاد فناوری‌های مرتبط به آن هموار نماید.کویرموتور دارای متنوع‌ترین تولیدات و بزرگ‌ترین واردکنندۀ رسمی محصولات اروپایی است. راه‌اندازی ششمین خط تولید انواع موتورسیکلت در شهر اصفهان به وسعت ۱۰ هکتار با تجهیزات مدرن و به روز، از دیگردستاوردهای شرکت کویرموتور است.

بروز تحولات گسترده و رویکردهای نوین در عرصه صنعت موتورسیکلت، تغییرات عمده‌ای را در نگرش تولید و استفاده از این وسیله نقلیه به وجود آورده است. در این راستا و با توجه به آلودگی بسیار اندک زیست‌محیطی موتورسیکلت‌های برقی، تولید و واردات این محصولات، در دستور کار مدیران شرکت قرار گرفت. حذف‌شدن انجینی که با سوخت‌های فسیلی کار می‌کند و همچنین حذف روغن‌موتور و پمپ‌روغن از دیگر مزایای موتوسیکلت‌های برقی است. کویر موتور از سال ۱۳۹۵، انواع موتورسیکلت‌های برقی را با کاربری درون شهری وارد بازار کرد.

نشست تخصصی کیفی و ساخت داخل موتورسیکلت ایران و چین برگزار شد

ایجاد تعمیرگاه‌ و مراکز خدمات برای تمام محصولات، در چندین شهر و اعطای نمایندگی فروش و خدمات بصورت گسترده، تمایز در مقابل سایر رقبا در ایران را برای کویرموتور بدنبال داشته است. نمره بالای کویر در ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﻭﺿﻌﻴﺖ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﮔﯽ‌ﻫﺎ و همچنین در ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺷﺎﺧﺺ ﺭﺿﺎﻳﺘﻤﻨﺪی ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ ﺷﺮﻛﺖ‌ﻫﺎ از میان ۴۴ شرکت ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۴۰۱ یکی دیگر از افتخارات کویر است. کسب این افتخار برای هشتمین سال متوالی نشان از استمرار در بخش‌های مختلف شرکت کویرموتور در تولید، خدمات پس از فروش و توزیع است.

به صراحت می‌توان گفت در وضعیت کنونی کشور که خودروهای تولیدی نو و قدیمی آلاینده‌های سنگینی را رقم زده‌اند، بهره گیری از ظرفیت‌های کویر موتور در تولید موتورسیکلتهای کم مصرف و استاندارد می‌تواند مولفه‌ای برای کاهش آلایندگی‌ها بویژه در کلان شهرها باشد. کویرموتور با اخذ نمایندگی‌های رسمی تعدادی از کمپانی‌های معتبر اروپایی و آسیایی مفتخر گردیده است تا نام خود را به عنوان تحول‌آفرین در تاریخچۀ صنعت موتورسیکلت در ایران به ثبت رساند.

 

نکته قابل توجه در عملکرد کویر موتور برخلاف خودروسازان آن است که توجهی خاص به قطعه ساز به عنوان پایه محوری صنعت کشور دارد چرا که وقتی قطعه ساز تقویت و به روز می‌شود تولید محصولات نیز با کیفیت بهتر صورت گرفته و در کنار تامین رضایت مردم می‌تواند زمینه ساز حضور صنعت کار ایرانی در صحنه جهانی شود.

نگاه ویژه کویر موتور به قطعه سازان داخلی چنان است که چندی پیش نیز مجید رضایی مدیر استراتژیک کویر موتور عنوان کرده بود که حمایت کویر موتور از قطعه سازان از جمله قطعه سازان خرد ۱۰۰ درصدی است. در همین راستا نیز به زودی کویر موتور جمعی از قطعه سازان را به چین خواهد برد تا بازدیدی از صنایع قطعه سازی و دستگاه‌های تولیدی آنجا داشته باشند تا با کسب تجربه و نیز واردات برخی دستگاه‌ها بتوان ضمن افزایش تیراژ تولید، قطعه‌های با کیفیت بالاتر و هزینه بری کمتر تولید گردد. کویر موتور دارای واحدی به نام بازرگانی داخلی است که در آن ۶۰ تامین کننده داخلی قطعه داریم، چنانکه تامین کننده دیگری هم تمایل به همکاری داشته باشد می‌تواند به این واحد مراجعه نماید و ما از وجود آنها حمایت خواهیم کرد.

به هر تقدیر می‌توان گفت که هر چند به گفته مسئولان کویر موتور، راهی طولانی برای رسیدن به سطح جهانی برای این موتور سیکلت ساز وجود دارد اما گام‌های برداشته شده از سوی این تولید کننده می‌تواند درسی باشد برای آنانی که می‌خواهند وارد عرصه تولید و صنعت کشور شوند.

 

*کامیار زین العابدینی

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=45880

توسط کامیار زین العابدینی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.