کیترهم ،الکتریکی و سبک

کیترهم (Caterham)، خودروساز کوچک انگلیسی می‌گوید راه‌حلی برای یکی از مهم‌ترین مشکلات ماشین‌های اسپرت الکتریکی پیدا کرده است. این کارخانه این راه حل را در کانسپتی نمایش داده و قرار است براساس آن مدلی جدید در سال ۲۰۲۶ به بازار عرضه کند.

0

اقتصاد خودرو-ماشین‌های اسپرت الکتریکی نسبت به ماشین‌های بنزینی شتاب و گشتاور بهتری دارند، اما وزن بالای باتری باعث می‌شود از ماشین‌های بنزینی سنگین‌تر شوند و در نتیجه کیفیت سواری آنها به خوبی ماشین‌های اسپرت بنزینی نباشد.

کانسپت کیترهم + اقتصاد خودرو
 
اقتصاد خودرو
 

کیترهم می‌گوید هدفش ساخت ماشینی است که ساده و سبک بوده و رانندگی با آن لذتبخش باشد. آنتونی جارانلی، مدیر طراحی کیترهم برای رسیدن به این هدف هر امکان یا وسیله‌ای اضافه‌ای را از ماشین حذف کرده است. مثلا کاپوت ماشین باز نمی‌شود و مهندسان کیترهم می‌گویند با این کار بیست کیلوگرم در وزن صرفه‌جویی کرده‌اند. از فن‌آوری‌های جدید مثل رانندگی خودران یا سیستم عامل و نمایشگر بزرگ خبری نیست و در ساخت بدنه از فیبرکربن و آلومینیوم استفاده شده است. این کار باعث شده وزن ماشین به کمتر از ۱۲۰۰ کیلوگرم کاهش یابد.

کیترهم کانسپتش را با کمک استودیوی طراحی ایتال‌دیزاین ساخته است. ماشین با هر بار شارژ تا ۴۰۰ کیلومتر حرکت می‌کند و حداکثر سرعتش ۲۳۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش ۴.۵ ثانیه است. قیمت ماشین حدود ۸۰ هزار پوند (کمتر از ۱۰۰ هزار دلار) خواهد بود که آن را در برابر رقیبانش به انتخابی ارزان‌تر تبدیل می‌کند.

کیترهم + اقتصاد خودرو
 

کیترهم در دهه شصت میلادی، نمایندگی فروش کارخانه لوتوس وقتی لوتوس در دهه هفتاد تصمیم به توقف تولید مدل ۷ گرفت، کیترهم امتیاز ساخت آن را خرید و به یک خودروساز تبدیل شد. در پنجاه سال گذشته کیترهم مدل‌های مختلفی از لوتوس ۷ را تولید کرده است.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=45323

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.