افسونگر فرانسوی ؛ پژو ۶۰۵ پریسنس

0

اقتصادخودرو-به تازگی پژو از کانسپت محصول جدید خود به نام پژو ۶۰۵ پریسنس رو نمایی کرده است. طبق اعلام کارلوس ام ام (طراح این کانسپت)، پژو ۶۰۵ براساس پلتفرمی الکتریکی و قابل اجرا با پکیج باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی لیتیوم یونی و دو پیشرانه الکتریکی (روی هر محور یک پیشرانه) طراحی گردیده است.

طراحی ظاهری پریسنس

پژو ۶۰۵ پریسنس به رغم طراحی که دارد اصالت خود را حفظ کرده و متوجه برند آن خواهیم شد. سپر با زوایای شارپ، نوارهای ال ای دی خطی و دی لایت های خشن و عمودی، همگی پارامترهایی هستند که شما را به یاد تک تک محصولات پژو و به طور کل، زبان طراحی این برند می‌اندازند.

در نمای کناری هم فرمی کوپه ای را شاهد هستیم که یادآور نسل جدید پژو ۵۰۸ است. رینگ ها طرحی خاص و مطابق با خودروهای الکتریکی را دارند و جای آینه های کناری به دوربین های کوچک داده شده است.

طراحی داخلی پریسنس

در این خودرو دستگیره‌ های درِ سنتی دیده نمی‌شود و همین موضوع باعث ایجاد طراحی بسیار یک دست و چشم نواز در بخش ساید خودرو شده است. در قسمت عقب ۶۰۵ پریسنس هم طراحی عضلانی با چراغ‌ های LED سه خط (یادآور پنجه شیر) و سپر با خطوطی تند و تیز (هماهنگ با سپر جلو) را شاهد هستیم. سقف شیشه ای نیز تکمیل کننده بدنه زیبای این خودروست.

افسونگر فرانسوی ؛ پژو ۶۰۵ پریسنس

 

درون کابین این کانسپت اغواگر نیز طرحی آینده نگرانه و بسیار چشمگیر را می‌بینیم. پشت آمپرهای دیجیتالی و نمایشگر اطلاعات سرگرمی هولوگرافیک که اطلاعات را بالای داشبورد می‌تاباند از عناصر قابل توجه در کابین به شمار می‌آیند. در طراحی نمای داخلی این خودرو همچنین از نمایشگرهای چندمنظوره روی پنل درها هم استفاده شده است.

هر چند این رندرها یک کانسپت شخصی است و توسط یک طراحِ علاقه مند به برند پژو شکل گرفته است، اما در نسل جدید ۵۰۸ به احتمال فراوان شاهد طرحی تهاجمی و فراتر از تصور، همچون ۶۰۵ پریسنس خواهیم بود.

 

*فرامرز عبدالهی

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=9557

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.