داچیا اسپرینگ ارزان‌ترین ماشین الکتریکی اروپا

تحقیق یک موسسه اروپایی نشان داده که می‌توان در اروپا ماشین‌های الکتریکی ارزانی ساخت که برای تولیدکننده سودآور باشد. موسسه «حمل‌و‌نقل و محیط زیست»، که هدفش کاهش آلودگی وسایل نقلیه است، در تحقیق خود نشان داده که می‌توان ماشینی با قیمت ۲۵ هزار یورو ساخت که برای کارخانه سازنده ۴ درصد سود داشته باشد.

0

اقتصاد خودرو-قیمت بالای ماشین‌های الکتریکی نسبت به ماشین‌های بنزینی از دلایل مهم عدم استقبال مردم از این ماشین‌ها است. از طرفی خودروسازان اروپایی می‌گویند هزینه سنگین ساخت در اروپا باعث شده آنها نتوانند ماشین‌های الکتریکی ارزان تولید کنند.

براساس قوانینی که در اتحادیه اروپا وضع شده از سال ۲۰۳۵ فروش ماشین‌های غیرالکتریکی ممنوع خواهد شد. بررسی‌ها نشان داده که عرضه ماشین‌های الکتریکی با قیمت ۲۵ هزار یورو باعث خواهد شد تا استقبال از این ماشین‌ها بسیار زیاد شود.

موسسه حمل‌و‌نقل و محیط زیست در تحقیق خود نشان داده که امکان ساخت این ماشین وجود دارد. در این تحقیق آمده که ماشین ۲۵ هزار یورویی می‌تواند با استفاده از باتری‌های ارزان‌تر با هر بار شارژ بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر حرکت کند.

در حال حاضر ارزان‌ترین ماشین الکتریکی در بازار اروپا را شرکت رومانیایی داچیا می‌فروشد. قیمت داچیا اسپرینگ، که در چین تولید و به اروپا صادر می‌شود، در فرانسه ۲۰ هزار و ۸۰۰ یورو است. با یارانه دولتی قیمت این ماشین به کمتر از ۱۶ هزار یورو کاهش می‌یابد.

صادرات خودروهای چینی ارزان باعث نگرانی سیاستمداران و خودروسازان اروپایی شده است. خودروسازان چینی زیادی قصد دارند ماشین‌های ارزان به اروپا صادر کنند. کشورهای اروپایی نگرانند که هجوم چین، صنعت خودروی کشورهای اروپایی را ضعیف کند. اتحادیه اروپا هفته گذشته اعلام کرد صادرات خودروهای چینی را بررسی خواهد کرد تا ببیند آیا قیمت ماشین‌های چینی واقعا کم است یا چینی‌ها عمدا با ارزان‌فروشی می‌خواهند رقابت را برای خودروسازان اروپایی غیرممکن کرده و بازار را تسخیر کنند.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=43823

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.