زیکر در مقابل تسلا

زیکر، خودروساز چینی با انتشار دو عکس از تولید یک مدل اسپرت خبر داد. این ماشین که براساس مدل 001 کارخانه ساخته شده، قرار است تا چند هفته دیگر به بازار عرضه شود.

0

اقتصاد خودرو-زیکر عکس‌هایی از مدل جدید را در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) منتشر کرد و نوشت «پلاد کودن است». این پیام طعنه‌ای به تسلا مدل S پلاد است که از پرشتاب‌ترین ماشین‌های الکتریکی جهان است.

عکس‌ها نشان می‌دهد که ظاهر ماشین نسبت به مدل معمولی 001 اسپرت‌تر شده است. زیکر این مدل را 001 FR نامیده و خبرگزاری رویترز گزارش داده قیمتش بیش از یک میلیون یوان (۱۴۰ هزار دلار) خواهد بود. قیمت پایه تسلا مدل S پلاد در آمریکا ۱۰۸ هزار دلار است.

زیکر+اقتصاد خودرو
 

اطلاعات فنی ماشین منتشر نشده است. مدل معمولی زیکر 001 دو موتور الکتریکی دارد که در مجموع ۵۳۶ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش ۳.۸ ثانیه، و حداکثر سرعتش ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است.

زیکر یکی از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی جیلی است و در سال ۲۰۲۱ فعالیتش را آغاز کرد. این شرکت علاوه بر 001 یک شاسی‌بلند کوچک به نام X و یک ون به نام 009 تولید می‌کند. زیکر از جمله کارخانه‌های چینی است که قصد دارد محصولاتش را در بازار اروپا هم بفروشد.

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=42584

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.