نکات کلیدی چیدن وسایل در صندوق عقب خودرو

صندوق عقب یکی از قسمت‌های خودرو است که هر وسیله ضروری و غیرضروری را در آن می‌گذاریم و گاهی اوقات نامرتب و به‌هم‌ریخته است. در این مقاله ترفندهایی برای مرتب‌کردن و چیدن درست وسایل در صندوق عقب خودرو ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید.

0

اقتصاد خودرو-صندوق عقب یکی از قسمت‌های خودرو است که هر وسیله ضروری و غیرضروری را در آن می‌گذاریم و گاهی اوقات نامرتب و به‌هم‌ریخته است. در این مقاله ترفندهایی برای مرتب‌کردن و چیدن درست وسایل در صندوق عقب خودرو ارائه می‌دهیم.

صندوق عقب یکی از قسمت‌های خودرو است که هر وسیله ضروری و غیرضروری را در آن می‌گذاریم و گاهی اوقات نامرتب و به‌هم‌ریخته است. در این مقاله ترفندهایی برای مرتب‌کردن و چیدن درست وسایل در صندوق عقب خودرو ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید.

۱. وسایل داخل صندوق عقب را دسته‌بندی کنید

اولین مرحله مرتب‌کردن صندوق عقب، دسته‌بندی وسایل است. همه وسایل داخل صندوق عقب را بیرون بیاورید و طبق این دسته‌بندی‌ها از هم جدا کنید:

پس از جداکردن آنها، وسایلی را که مربوط به خانه یا پارکینگ هستند، سرجای خود بگذارید و وسایل دورریختنی و زباله را هم داخل سطل زباله بریزید. حالا شما می‌مانید و وسایل ضروری صندوق عقب! لوازم ضروری صندوق عقب معمولا شامل یک کیت اضطراری، آب و غذای فاسدنشدنی، جعبه ابزار و کیسه زباله است. این وسایل را مرتب در صندوق عقب بچینید.

۲. از انواع نظم‌دهنده‌ها استفاده کنید

نظم‌دهنده‌ها

استفاده از نظم‌دهنده‌ها راهکار خوبی برای مرتب‌کردن وسایل داخل صندوق عقب خودرو است. شما می‌توانید متناسب با نوع نیاز و اندازه وسایل‌تان از نظم‌دهنده‌های پارچه‌ای تاشو و قابل‌شست‌وشو یا سطل‌های درب‌دار استفاده کنید. با استفاده از این وسیله‌های کاربردی، وسایل ضروری صندوق عقب خودروی شما همیشه مرتب و در دسترس هستند. ظرف‌های شفاف بهترین نظم‌دهنده‌ها هستند، چون می‌توانید خیلی سریع و بدون بازکردن و به‌هم‌ریختن بقیه وسایل، وسیله موردنظرتان را پیدا کنید.

۳. از فضای عمودی صندوق عقب غافل نشوید

فضای عمودی صندوق عقب

چه صندوق عقب خودرویتان بزرگ باشد و چه کوچک، استفاده از فضای عمودی آن راهکار خلاقانه‌ای برای آویزکردن برخی وسایل است. برای استفاده‌کردن از این فضا، باید نوارهای کشی باریک یا قلاب‌های کوچکی در این قسمت نصب کنید و وسایلی مانند چتر یا چراغ‌قوه را در آن قرار دهید. حُسن دیگری که این کار دارد، جلوگیری از جابه‌جایی وسایل در حین رانندگی و موقعیت‌هایی مثل اثاث کشی است. یکی از وقت‌هایی که فضای صندوق عقب بسیار به کارمان می‌آید، موقع اسباب کشی منزل است. وجود ابزار کارآمد نقش مهمی در چیدن و جابه‌جایی درست وسایل دارد.

۴. با تغییر فصل وسایل داخل صندوق عقب را هم تغییر دهید

درست مانند کمد لباس‌هایتان، با تغییر فصل باید وسایل صندوق عقب را هم تغییر بدهید. وسایلی که در فصل‌های گرم سال باید در صندوق عقب خودرو داشته باشید، پتو، حوله، دمپایی و عینک آفتابی است. در فصل‌های سرد سال هم می‌توانید پتوی ضخیم، یک دست لباس اضافه و تنقلات فاسدنشدنی را برای مواقع اضطراری داخل صندوق عقب خودرو بگذارید.

 

صندوق عقب ماشین (3)

 

۵. یک کیت اضطراری داشته باشید

زندگی پر است از اتفاق‌های پیش‌بینی‌نشده، به‌ویژه در هنگام رانندگی در جاده‌ها و شرایط مختلف. همیشه داخل صندوق عقب خودرویتان یک کیت اضطراری داشته باشید، این وسایل در مواقع لزوم بسیار به دردتان خواهند خورد. کیت یا بسته اضطراری صندوق عقب خودرو می‌تواند شامل این موارد باشد:

پتو؛

چراغ‌قوه؛

ابزار چندکاره؛

کپسول آتش‌نشانی؛

جعبه کمک‌های اولیه.

این وسایل را در جعبه‌ای ضدآب نگهداری کنید.

۶. صندوق عقب را خیلی سنگین نکنید

همیشه ضروری‌ترین وسایل را داخل صندوق عقب خودرو بگذارید. با این کار هم صندوق عقب همیشه مرتب است و هم در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود. هرچه صندوق عقب سنگین‌تر باشد، خودرو سوخت بیشتری مصرف می‌کند و عملکرد ضعیف‌تری دارد. فقط وسایل ضروری را در صندوق عقب نگه دارید. حتی اگر می‌خواهید برای اسباب کشی و حمل اثاثیه منزل از صندوق عقب استفاد کنید، این اصل را فراموش نکنید.

۷. برای مرتب‌کردن صندوق عقب برنامه داشته باشید

حالا که صندوق عقب خودرو را مرتب کرده‌اید، سعی کنید آن را به همین شکل نگه دارید. زمانی که می‌خواهید ماشین را بشویید یا شیشه‌ها را تمیز کنید، سری هم به صندوق عقب بزنید و وسایل مربوط به پارکینگ یا زباله‌ها را بیرون بیاورید. برای تمیز کردن اساسی و ارزیابی مجدد اقلام موجود در صندوق عقب خودرو، برنامه‌ای تنظیم کنید.

۸. در چیدن وسایل صندوق عقب هدفمند باشید

چیدن وسایل صندوق عقب

بعد از دسته‌بندی وسایل مختلف، نوبت چیدن آنها در صندوق عقب خودرو است. فرقی ندارد می‌خواهید برای اثاث کشی منزل از صندوق عقب خودرو استفاده کنید یا قرار است سفر بروید؛ سطل‌های بزرگ و سنگین را در پایین و وسایل نرم و سبک‌تر و همچنین وسایلی را که بیشتر نیاز دارید، در بالا قرار دهید. اگر همه ظروف و نظم‌دهنده‌های شما هم‌اندازه‌اند، اقلام را به ترتیبی که نیاز دارید بسته‌بندی کنید و لوازم ضروری‌تر را در دسترس‌ترین قسمت صندوق عقب قرار دهید.

 

صندوق عقب ماشین (1)

 

۹. از شکاف‌های بین وسایل غافل نشوید

اگر بین نظم‌دهنده‌های بزرگ‌تر و چمدان‌های داخل صندوق عقب خودروتان فاصله‌ای وجود دارد، برای به‌حداکثررساندن استفاده از فضای محدود، این فاصله‌ها را با وسایل نرم و کوچک‌تر پر کنید. برخی وسایل کوچک مانند دستمال مرطوب، چتر و کفش‌های پیاده‌روی را زیر صندلی‌های ماشین بگذارید و فضای آنها را به وسایل دیگری اختصاص دهید. اگر قصد اسباب کشی تهران یا حمل وسایل به هر جای دیگر را دارید، پرکردن فاصله موجود بین وسایل صندوق عقب راهکار هوشمندانه‌ای است.

۱۰. به هر مسافر یک کیف شخصی بدهید

قرار است سفر بروید و فضای کمی برای قراردادن وسایل در صندوق عقب خودرو دارید؟ به‌منظور صرفه‌جویی در فضای صندوق عقب خودرو و به‌حداقل‌رساندن توقف در طول مسیر، به هر مسافر کیف کوچکی اختصاص دهید که وسایل ضروری‌اش را داخل آن بگذارد. اقلام ضروری سفر می‌تواند شامل تنقلات، نوشیدنی‌ها، کتاب‌ها، اسباب‌بازی‌ها، کابل شارژ یا بالش سفر باشد. این وسایل ضروری را زیر صندلی یا پای هر مسافر قرار دهید.

کلام آخر

مرتب‌کردن صندوق عقب یکی از کارهایی است که باید همیشه انجام دهید. این کار علاوه بر اینکه عملکرد خودرو را بهبود می‌بخشد، دسترسی بیشتری برای قراردادن وسایل ضروری به شما می‌دهد. هرازچندگاهی تمام وسایل داخل صندوق عقب خودرویتان را بیرون بیاورید، کف صندوق عقب را جاروبرقی بکشید و وسایل را مرتب بچینید.

 

لینک کوتاه خبر : https://eghtesadkhodro.com/?p=46860

منبع فرارو
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.